Gå til innhold

Menstermin vs ultralydtermin...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor langt ble deres termin flyttet frem eller tilbake...?

Jeg har ifølge mensen (og det legen fant ut) , termin 25.april men ifølge ultralyd er termin 11.mai .. jeg ble flyttet tilbake 16 dager..

Er veldi sikker på at menstermin stemmer...men hva hjelper det når sykehuset går ut ifra ultralyd-termin....

Merker jeg blir litt frustrert :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne gangen stemte mens terminen og ultralyd terminen overens, så den ble ikke flyttet :)

Men forrige sv.skap, hadde jeg sprik på 3 uker.... utrolig kjipt, men dessverre var nok ultralyden den som var mest riktig..... Jeg ble satt igang 2 uker etter mensterminen og 1 uke før ul terminen og småen var helt på gjennomsnittet både i lengte og vekt...

Skrevet

Jeg ble flyttet 12 dager frem denne gangen, fra 5.April til 23.Mars.

Skrevet

Hei på deg! Samme her!! Menstermin er 25. februar, ULtermin 12. mars, altså 15 dager forskjell. Jordmor sa at ettersom jeg hadde tatt p-piller innen 6 mnd før jeg ble gravid, trengte ikke menstermin å stemme. Var på UL for 3 uker siden, da sa jordmor at jenta lå litt over gjennomsnittet i strørrelse i forhold til beregnet ULtermin. Hmm, hun kommer vel når hun er klar for det, men håper det er snart for jeg er veldig klar!!! Prøver å innstille meg på at jeg har en stund igjen, men det er ikke enkelt. Er forresten 2. gangs, men sist var det ikke så stort sprik mellom termin..

Skrevet

21 dager mellom menstermin og ultralydtermin her. Skjønner godt hva du mener med usikkerheten omkring termin, det er frustrerende. Men nå har jeg bare akseptert at sånn er det. Har symfysefundusmål denne gangen som er mye større enn sist, så jeg må innrømme at jeg håper jo på fødsel nærmest mulig mensterrmin, men man må belage seg på overtid i forhold til ultralydtermin. Og ultralydterminen er jo det sykehuset forholder seg til....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...