Haddy Skrevet 6. februar 2009 #1 Skrevet 6. februar 2009 Har klart å fått et grusomt gråskjær i hentesettet til min eldste sønn. det er strikket i babyull fra Dale tror jeg.. Mener at man ikke kan klore ull..men det fins kanskje noen med tips om hvordan jeg skal få det hvitt igjen - eller hvertfall hvitere..
emmy99 Skrevet 6. februar 2009 #2 Skrevet 6. februar 2009 Har ingen erfaring med kloring av ull..men du kan jo vaske den et par ganger til i Milo å se om det blir bedre, ofte så slipper missfargingen etter et par vask hvis ikke det er supermissfarget da.. Hvis ikke det funker så hadde jeg latt det være eller farget dressen i en annen farge, tror det er bedre enn kloring..
sweet dreaming Skrevet 6. februar 2009 #3 Skrevet 6. februar 2009 ikke bruk klor!!! Spør de på nøstebarn, tror de selger noe som er spesiellt for ull. Jeg har kloret ull, ble ikke den samme igjen etterpå.
SingSangMamma™ Skrevet 6. februar 2009 #4 Skrevet 6. februar 2009 Å putte klor på ull, framkaller en interessant reaksjon. Det ser ut som ulla brennes opp. Så desverre, det gjør nok bare vondt verre. Men hva med å farge tøyet. Nøstebarn har farge til ull. Litt usikker på om Nitor, som fåes kjøpt i de fleste matvarebutikker kan brukes på ull - les bruksanvisning. Lykke til )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå