Lotta med novembergutt Skrevet 6. februar 2009 #1 Skrevet 6. februar 2009 Nå kjenner jeg at jeg begynner å bli lei av å tilbringe dagene inne sammen med mini :\ Jeg bor forhodsvis langt fra sentrum (1 times gåing), og mannen har bilen på jobb, så jeg føler til tider at jeg sitter fast her inne! Til tross for at byen er forholdsvis stor, så har det enda ikke blitt opprettet barselgrupper pga sykdom blant helsesøstrene. Alle venninner er i jobb på dagen, så dabegrenser det seg veldig hva jeg får gjort på dagtid. Merker behovet for kontakt og skravlings med andre voksne nå - ikke bare dikkedikkedikk ...-ikke vet jeg om jeg er "tøff" nok til å etterlyse folk gjennom nettet heller, men jeg begynner å leke med tanken!
Frøken Freken Skrevet 6. februar 2009 #2 Skrevet 6. februar 2009 Skjønner veldig godt hva du mener! Vår barselgruppe har funket dårlig etter de tre treffene på helsestasjonen, men jeg vet om tre andre på dib som bor i samme distrikt som meg, en av dem har jeg truffet flere ganger. Kjempekos!! Etterhvert som ungene blir litt større har både de og mødrene glede av å omgås andre på samme alder. Hvis du syns det er skummelt å finne noen på nettet kan du jo tilby helsestasjonen å sende ut et brev der du tar initiativ til samling - gjerne på bydelshus eller på helsestasjonen uten helsesøster til stede? Helsestasjonen har sikkert ikke lov å videreformidle adresser og telefonnumre, men kan sikkert sende brevet ut for deg. Sitter sikkert mange andre rundt og tenker akkurat det samme som deg. Første treffet kan være litt skummelt - men pass på å ha vann og kaffe/ te - og så går det an å legge opp til en presentasjonsrunde, og en runde der alle forteller litt om fødsel og tiden etterpå. Slik var det på barseltreff her - personlig syns jeg faktisk det var litt ubehagelig å gå inn på de tingene på første treff. Jeg begynte å gråte fordi jeg ikke fikk til amminga og følte det som et nederlag. Usj og usj. Det finns også ok dvder som helsestasjonen sikkert kan låne dere, så slipper dere å prate sammen hele tiden;) Jeg har også en mann som bruker bilen på jobb - men jeg har "tvunget" ham til å kjøre med kollegaer noen ganger for at jeg skal ha litt mer frihet. Er litt pinglete når det kommer til offentlig transport med vogn, men ser jo at mange andre busser og toger - så det er sikkert helt uproblematisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå