kei80 Skrevet 6. februar 2009 #1 Skrevet 6. februar 2009 har termin 10 mars og er vel greit å ha ulltøy da. Men hva er greiest? to delt eller heldress? og hvor får man kjøpt noe rimlig?
emmy99 Skrevet 6. februar 2009 #2 Skrevet 6. februar 2009 H&M, Name it og cubus har bra og ganske rimelig ulltøy til baby, jeg er mest forøyd med name it og cubus, de er mykt godt og tåler MYE vask..
kei80 Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. februar 2009 takk for svar.Får ta meg en tur jeg da.god helg:)
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 6. februar 2009 #4 Skrevet 6. februar 2009 Krokofanten.no, nostebarn.no, krabaten.no.... SUPRE klær!!! ) gode ullpysjer, dresser, strømpebukser, bodyer, i kløfri og myk merinoull... absolutt å anbefale!!!! ) ellers bruker jeg en del Troll-ull som jeg kjøper her på lokale babybutikker...
karius Skrevet 6. februar 2009 #5 Skrevet 6. februar 2009 Spar kjøp sitt ulltøy er kjempebra. Tom & Trine. De er slitesterke og holder godt, og ren ull(men klør ikke)og sist men ikke minst billig. Snakker av erfaring, jobber i barnehage. Ellers enig i forhold til nøstebarn sine, de er bra,(og fine) men er ganske dyrt.
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 6. februar 2009 #6 Skrevet 6. februar 2009 har oxo billige og gode på HM
Mayken Skrevet 6. februar 2009 #7 Skrevet 6. februar 2009 H&M og Tom og Trine på sparkjøp. Har ikke brukt noe særlig annet på snuppa.
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 6. februar 2009 #8 Skrevet 6. februar 2009 HM tar ikke avstand fra mishandling av sauen (skjæring i kjøttet rundt stussen uten bedøvelse feks) for å unngå fluer osv i pelsen, lr hvordan d er... ufine greier!!! D gjør feks Nøstebarn...
2flottebarn;) Skrevet 6. februar 2009 #9 Skrevet 6. februar 2009 Kjekt med både todelt og dress, men blir som regel at man har body under heldress, så kanskje kjekt med 2 delt. Ville kjøpt "billig" ulltøy i starten, de vokser jo så fort. Hadde hm ull i 50/52, tom og trine, joha, janus er gode merker. Kjøper heller dyrere i 1-2 årsalderen, for da varer klærne mye lengre og da er det viktigere med kvalitet. Lykke til!
trultetralte <3 Høygravid Skrevet 6. februar 2009 #10 Skrevet 6. februar 2009 Joha ulltøyet er noe av det beste du kan ha på nyfødte barn! Det er helsevennlig og miljøvennlig og koster ikke mye! Holder seg helt flott vask etter vask etter vask! Og er i tillegg kløfritt i 100% ren ny ull! De tar også avstand fra mulesing, altså når det gjelder merinoulla. Det vil si de holder avstand fra dyremisshandlingen som desverre blir gjort for å holde fluer og div unna ulla imens den ennå henger på sauen. Dette blir gjort ved at bakenden på sauen blir skalpert uten bedøvelse, og sauen går da rundt med åpne vonde sår!! Holder derfor avstand fra H&M Cubus og div andre store kjeder sine ulltøy! Kan også være lurt å kjøpe Joha klær i en strl større enn du hadde tenkt, for de er litt små i strl. Du kan i tillegg ha dem i tørketrommel, men da må du vær oppmerksom på at de krymper en strl. Ellers er jo også ulla til Christinarohde veldig bra, men det finnes ikke som undertøy..
baby ventes 11 mars :) Skrevet 6. februar 2009 #12 Skrevet 6. februar 2009 ja, juha og merino ull er bra, men veldig dyrt 1000 kroner det settet jeg har, men har fått det i gave så da er det jo greit
trultetralte <3 Høygravid Skrevet 6. februar 2009 #13 Skrevet 6. februar 2009 Hmm da lurer jeg virkelig på hvordan de har klart å betale SÅ mye?! Joha Heldressen i 100% ubehandlet merinoull koster kr.369,- og er dyrere med to-delt. jakka koster ca.kr.349,- og buksa koster rundt 300kr..Hvis de har gitt 1000,., så har de nok blitt lurt! Så i realiteten kan man vel ikke kalle ca.6-700kr for 1000kr? Er jo 3-400kr i forskjell.. Joha er virkelig IKKE dyrt.. Men stemmer at det to delte settet i merinoull er dyrere enn heldressen..;-) Ja,ja, tenkte jeg skulle nevne det..Så ikke noen tror det er så durt med JOha, for det er det absolutt ikke;-)
baby ventes 11 mars :) Skrevet 7. februar 2009 #14 Skrevet 7. februar 2009 har prislappene jeg,,, votter lue to delt dress og tøfler,,, det stripete settet, nærmere 1000 kroner ja. det er jo klart billigere på h&m ikke sant , men forskjellig kvalitet. man kan få en god del billigere ulltøy en det merket var det jeg skulle frem til... men da får man ikke samme kvalitet.
Liten gutt i mars ! Skrevet 7. februar 2009 #15 Skrevet 7. februar 2009 Var på lagersalg på aklima på Krøderen i Buskerud før jul. Der solgte de merket troll for godt under halve prisen av hva som er i butikkene. Det er veldig mykt og av god kvalitet. PS: For dem som ikke bor så langt unna kan det nok lønne seg å ta en tur dit før jul i år . De har åpent 10 torsdager før jul (f.o.m uke 40 t.o.m uke 50 ) fra kl 15 - 18. Hele ullsett med body og strømpebukse for 100 kr. +masse annet ull både til voksen og barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå