Gå til innhold

Skal skal ikke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla på 2,5 år har omgangsyken og har nå kasta opp for 3 gang.

Hun blir LIVREDD.

Nå er hun lei seg og våken. Skal hun få lov å se litt mikke mus, eller skal jeg legge henne?

Jeg er usikker, siden jeg vet at jeg må opp tidlig, men jeg synes så synd på henne:(

(av alle merkelige ting man skal spørre om midt på natta)

Hva ville du gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett henne i sofaen i et pledd med en pose foran. Sett på mikke mus. Gi henne eplejuice, vann og farris og drikke samt potetgull.

Pleddet varmer. Posen spyes i. Mikke tar fokuset bort. Drikken i blandingsforholdet en til tre er faktisk anbefalt av leger til premature for å holde på væsken. Potetgullet inneholder potet, og er bedre enn mammas råd om potetmel, som faktisk virker i ny og ne.

Skrevet

Vet du, jeg trur ikke jeg hadde tenkt på å sette på TV engang sånn midt på natta. Men hvorfor ikke?! Hvis hu er dårlig likevel. Og hvis hu ikke spyr på ei stund, så kan dere jo legge dere igjen =)

Skrevet

Syk er unntakstilstand uansett, og unntakstilstand med mikke mus er vel mye bedre enn unntakstilstand med barn som er redd? Med spysykt barn kan du vel uansett påregne fint lite søvn, så du kan jo murmle deg litt på sofaen sammen med henne, og lukke halve øyet mens hun ser mikke?

Skrevet

Takk for svar dere:)

Jeg har dessverre verken eplejuice eller farris i hus og det skal shoppes i morgen.

Pottis tror jeg derimot jeg har så det skal jeg sjekke:)

Jeg har greid å overtale henne til at Mikke Mus får sove i fred mot å spille "hvem har bæsja" på Nrk Super sin nettside. Mikke har vi nemlig kun 1 dvd av og den har vært på fra 0630 til 2130 allerede i dag, så jeg er LITT lei nå;) Hehe...

Men nå er hun fornøyd og koser seg. Men minstetroll har hostet seg våken. Dette aner jeg blir en veldig veldig lang natt:(

Skrevet

Æsj da, ikke noe gøy når de små er syke og i hvertfall ikke 2 på en gang.

Hvordan går det nå?

Handleliste for i dag, eplemost, farris, mariekjeks, ritzkjeks og salt potetgull.

Snuppa hadde omgangssyken for snart 2 uker siden, hadde henne hjemme i over en uke, ting kom begge veier, men oppkastet gav seg etter 3 dager og bare er par ganger om dagen. Hun fikk en tom isboks som hun kunne kaste opp i, den klarte hun å holde selv og det var nesten litt "stas" ikke så ille som å bli holdt over en stor bøtte i hvertfall.

Mellom øktene fikk hun litt og litt lunket vann som jeg hadde kokt opp på vannkokeren, Fikk hun drikke som hun ville, kom det opp igjen med en gang, små slurker er løsningen uansett hvor store protestene er fordi hun er såååååå tørst.

God bedring til de søte små.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...