Leirha Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 Dette er et spørsmål jeg fikk av min oppvakte 11åring... Og det ble diskutert ganske lenge, skal skrive hva hans tanker om det var til slutt. (jeg vet ikke helt hvordan jeg skal formulere det) Men hva tenker dere? Vil det være vanskeligere å miste et barn på 14 enn et barn på 2år? Hvilken alder ser du for deg vil være den verste å miste et barn i? Dette er sett bort fra at vi foreldre elsker barna våre likt osv, og at vi ikke vil miste noen og at det vil være tungt samme hvilken alder de er i. Men jeg tror dere vet hva jeg mener her. Sønnen min skiserte opp forskjellige senarioer, lang sak kort. Alvorlig, dødelig sykdom mente han ihvertfall, og jeg er enig, vil det være vanskeligere å miste et lite barn (2åring) fordi de forstår ikke, vi kan ikke forklare og fortelle og trøste på samme måte som til en på 14. et lite barn kan ikke dele tanker med oss, på samme måte. Når det skjer veldig raskt; Ingen forskjell.
alvis Skrevet 6. februar 2009 #2 Skrevet 6. februar 2009 Jeg klarer ikke å se noen forskjell på å miste en på 2 eller enn på 14. Jeg tror det er like grusomt uansett alder.
Gjest Skrevet 6. februar 2009 #3 Skrevet 6. februar 2009 Jeg tror det kan være en forskjell på det å miste et barn i feks mors liv eller under fødsel og det å miste et barn som feks er 2 eller 10år, men jeg tror forskjellen er liten når det er snakk om å minste et barn som i lengre tid har vært en del av hverdagen og dagliglivet. Prosessen ved feks sykdom vil vel være anneledes med småbarn i forhold til større barn, siden større barn selv kan forstå hva som skjer. Men følelsene for foreldrene vil vel være like vonde og vanskelige vil jeg tro. For meg ville det vært akkurat like vondt å miste han på snart 11år, som hun minste på knappa 2år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå