Gå til innhold

Prevensjon..Noen som har spiral?

Anbefalte innlegg

Gjest ~Xmas08~
Skrevet

Er det vondt å få den satt inn? Skal på etterkontroll 6 uker etter fødsel nå på mandag,så tenkte kanskje å få satt inn en kobberspiral!

Noen som har det,var det ekkelt å få ordnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lett å sette inn, lett å ta ut.

Men siden jeg ble gravid med kobberspiral kan jeg nok ikke anbefale den ;-)

Skrevet

veldig fornøyd med min P-stav..

varer tre år, og ikke hatt noen problemer med den..

lett å sette inn er den også, bare et lite snitt i armen (hos lege) og vips er det fikset for de neste tre årene

Skrevet

jeg har kobberspiral, og er forelbig fornøyd. har bare hatt den i 3 mnd. det eneste for min del er at jeg blør som en gris når mensen kommer. den siste blødningen jeg hadde var litt roligere, så jeg får se om det kanskje roer seg litt. ellers ikke noe plager. jeg har mistet mensensmertene etter at jeg satt den inn, og det er jeg veldig glad for=)

Skrevet

Anbefaler hormonspiral framfor kobber, mister mensen i stedet for å få den i hytt og vær. Greit nok å få satt den på plass, og utrolig greit etterpå. Men du må få resept og kjøpe den på forhånd, ikke alltid de har hormonspiraler på lager...

Skrevet

Jeg har hormonspiral, kjempefornøyd foreløbig:) Den må du hente selv på apoteket da! Merket ikke at den ble satt inn engang, noen fordeler med å ha født vaginalt sa gynekologen;)

Skrevet

Jeg har hormonspiralen og er kjempe fornøyd.Satte den inn for 4 mnd siden.

Har nå sluttet med blødninger, har ikke mens smerter lengre.

Minus med den for min del var:

Vond å sette inn.

Tok 3 mnd med småblødninger hele tiden.

Jeg anbefaller den.

Skrevet

Kan på det sterkeste anbefale hormonspiral! Jeg satte inn det i sommer, syns det var vondt å sette den inn, men det varte i 2-3 sek så var det over.

Hadde litt uregelmessige blødninger til å begynne med, men nå har jeg ingen blødninger lenger. Og alle menssmertene er borte.

Skrevet

har hatt min hormonsp i 6 mnd, har rare blødninger ennå, de er regelmessige (som regel) ikke mista mensen, fått uren hud..

er ikke fornøyd, men har betalt 3000 for den pluss innsettning, så jeg vil ha valuta for pengene!! håper den går seg til litt...gir den noen mnd til.

innsettning gikk greit, ikke en kjempebehaglig opplevelse, men heller ikke så grusomt!

Gjest Morn du
Skrevet

3000... Er ikke det litt vel mye? Jeg betalte rundt 1200 for ca. et år siden.

Forøvrig veldig fornøyd, men småvondt å sette den inn.

Gjest Nydelige Christina&Nathalie
Skrevet

Satt in hormonspiral for noen uker siden...betalte vel 1100kr for den og 220 for å sette den inn hos legen....dyrt, men billig i lengden siden den kan sitte i 5år...

Skrevet

Jeg valgte kobberspiral igjen denne gangen også, fordi jeg rett og slett ikke orker hormoner. Etter nøye overveielser både med samboer og gynekolog kom jeg frem til at hormonspiralen ikke er førstevalget for meg med min historie. Så da gir jeg kobberspiralen en ny sjanse.

Jeg satte inn hos gynekolog denne gangen som sjekket med ultralyd etter innsettingen at den satt riktig. Det gjorde overhodet ikke vondt!! Og det var gjort på "to sekunder". På forhånd hadde jeg tatt to paracet. Jeg syntes nemlig det var ubehagelig å få satt inn forrige gangen da en klønete fastlege gjorde jobben. Takket være paraceten slapp jeg også de plagsomme mensmurringene jeg opplevde samme kvelden forrige gang. Også var det godt å få se på skjermen hans at den satt riktig.

Jeg ammer, og venter ikke å få igjen syklusen min før jeg slutter å amme (har to eldre barn som også ble ammet). Småblødninger har jeg ikke hatt, bortsett fra to dager etter innsettingen. Så jeg er fornøyd så lang.

Jeg må nok regne med økte menstruasjonsblødninger og smerter, slik jeg hadde det sist. Men gyn anbefalte meg å kjøpe naproxen-tabletter på apoteket fordi de skal redusere både blødninger og smerter. Så da får vi vel prøve det...

Lykke til meg valget:-)

Gjest ~Xmas08~
Skrevet

Takk for alle svar:)

Jeg vil ikke ha hormonspiral nettopp pga hormonene,ikke lyst å tilføre xtra av de var tanken...

Jeg tror vi går for kondom og sikre perioder :P Har en pfc(pearly),den kan jeg begynne å bruke etterhvert også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...