enda en Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 Nå begynner jeg å "kjede meg", og venter på fødsel. Egentlig har jeg hele tiden vært ved godt mot og veldig innstilt på overtid, men nå kjenner jeg at jeg faktisk er "lei". Bekkenet og ryggen krangler. Det har det gjort lenge,men i det siste har det blitt enda verre. Alt er tungt og pyton, klærne passer såvidt, magen siger lenger og lenger ned så alle genserne mine er blitt for korte... Vagginga blir mer og mer markert for hver dag som går (trodde faktisk ikke det gikk an å bli verre, men det gjør det!), og jeg trenger krykker de første timene på dagen. Humøret (som faktisk er brukbart til å begynne med) daler i takt med klokka som går, og fra fire på ettermiddagen er jeg en utslitt og sur hurpe-mamma som bare kjefter og er negativ. Hormonella de lux?! ;-) Vil GJERNE ha denne tassen ut nå. Har vel en sammenheng med at jeg var hos jordmor på mandag og fikk vite at jeg er helt moden..?! =) Vet jo at jeg kan gå lenge med modning, men håper jo at det IKKE skal ta flere uker før fødselen starter. Så her går jeg da, og vokter på kynnerne. Stormer til pcn og "varktimer.se" for å ta tiden på dem. Og blir like skuffa hver gang, for det kommer jo som regel bare 2 og 3 i slengen...=) Jubler inni meg hver gang babyen presser litt nedover, og for hvert dobesøk håper jeg å finne en diiiger slimpropp. Sålangt har den latt vente på seg, hehe.. Jeg er helt i min egen "vil-føde-nå-boble" for tiden, ingenting annet intresserer meg. Blir overlykkelig når ungene spår babynes ankomst. De er jo litt søte: " men i morra kommer sikkert babyen, mamma!" Kjerringrådene lar jeg foreløpig være, det sparer jeg til eventuelle uker over terminen. Blir faktisk lett irritert på alle som kommer med gode råd om vindusvask, trappegåing, lange turer osv. (Trapper og lange turer, my ass! Lar seg ikke gjøre med dette bekkenet. Butikkturer er rene skjære New York marathon!)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 Jada jeg også! Som om jeg skulle beskrevet min egen situasjon. Stod faktisk opp nå i kveld fordi jeg fikk regelmessige, vonde tak mens jeg sov, men nå når jeg skulle ta tiden på dem ble det seff opphold. Grr! Vet det kan være mye tullball før fødsel - hadde det sist, med gjentatte laaaaange perioder med regelmessige maserier, men håpet liksom det skulle gå litt kjappere denne gangen siden jeg er 2. gangs... Fortsatt ei stund til termin, da, men likevel. Tålmodighet - hva er det?
Kliko Skrevet 5. februar 2009 #3 Skrevet 5. februar 2009 Hehe, må nesten le litt for jeg kjenner meg så sinnsykt godt igjen. Nå er jeg bare 36 + 5 i dag, men går hele tiden å kjenner etter tegn. Litt vondt i magen er bare jubel inni meg Natta er et mareritt, og med lite og dårlig med søvn, holder jeg ikke akkurat ut lenge om dagen, så å vaske vinduer og gå turer kan jeg bare glemme (!!!!!). Men men, får vel bare tenke som så at han kommer når han er klar, og tror ikke det er så mye jeg kan gjøre for å få han hit fortere. Vi må nok bare holde oss positive ( de få timene om dagen hvor vi faktisk orker det), også la naturen ordne resten =) Masse lykke til til deg, håper det skjer noe snart da
enda en Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 6. februar 2009 Yaddaline: Kjempemoro å stå opp pga sammentrekninger, også dabber de av... Hadde det sånn natt til søndag. Våknet i fire tiden pga kynnere, ble kjempegira pga kynnerne kom så tett og regelmessig. Sto opp etter en halvtimes tid, kasta meg på varktimern, og hva skjer? Joda, første halvtimen kom de med 5 minutters mellomrom, men så ble de uregelmessige og dabbet av. Man blir jo bare "litt" lurt! ;-) Jeg hadde så mye kynnere/maserier med nr 2 at når riene endelig startet i uke 41 så trodde jeg det bare var det vanlige... Gikk opp for meg at fødselen kunne være igang når jeg begynte å blø. =)
enda en Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. februar 2009 Liten guttimagen: Ja det er utrolig at vi går rundt og leter etter smerter. Må vel være eneste gangene i livet vi ønsker smerter velkommen?! =) Nå er det heldigvis morgen og jeg er i kjempehumør. Tror jeg blir veldig sliten og derfor sur på ettermiddagene. Så i ettermiddag blir det nok en lur på "hu mor". =) Må jo samle krefter til fødselen kan du skjønne. =)
passilurken Skrevet 6. februar 2009 #6 Skrevet 6. februar 2009 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! ååååååååå jeg vil også at fødselen skal starte NÅ!!! er 38+2 og møkklei i dag. dritlei av bekkenløsning, ikke kan jeg hverken gå eller kjøre bil lengre og jeg har kynnere i ett kjør... og i dag har jeg en dårlig dag i tillegg... prøver å tenke at jeg skal gå over termin, spseielt siden jeg er 1,gangs, men pokker så lei jeg er!!!
Epiny Skrevet 6. februar 2009 #7 Skrevet 6. februar 2009 Jeg er også veldig klar. Har bare bikket 38 uker i dag, men var faktisk innlagt på Ullevål forrige helg med rier og 3 cm åpning. Men så stoppet alt opp utpå morgenkvisten, etter 6-7 timer med stadig sterkere rier. Ble sendt hjem med beskjed om at jeg sikkert ville føde i løpet av et par døgn, men sitter her fortsatt... Har hatt noen netter med regelmessige, sterke kynnere, men det gir seg alltid etter en times tid. Grrr. Håper jeg ikke skal gå med 2 cm åpning i ukesvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå