imoen Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 synes du det er ok å gjøre? Selv mener jeg nei. Man kan da ta såpass hensyn til de som sitter rundt en og skal spise/spiser, at man tar skiftingen på et egnet sted som toalett/stellerom. Der mener en del andre at jeg er rar. Hva mener dere?
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 Der er jeg faktisk helt enig med deg!!! kunne aldr falt meg inn å skifte bleie inne på cafe. Stell er en personlig sak ikke noe man gjør fult offentlig.
Månefeen ♥ Skrevet 5. februar 2009 #3 Skrevet 5. februar 2009 Uff også så uhygienisk, der folk spiser mat! Det er vel ikke så vanskelig å ta med seg ungen inn på et stellerom?! Tenk å sitte der å nyte kaffen og en kake, så ser du en skitten bleie, deilig!
Lillemus&mamma'n Skrevet 6. februar 2009 #4 Skrevet 6. februar 2009 Noen steder er det ikke stellerom, men det vet man som regel før man setter seg ned... Ville ikke spist på toalettet heller, for å si det sånn... Synes det bør gå et helt klart skille mellom der man spiser og der man skifter. Bare lukta av en babybleie (som ikke tilhører egen baby) kan jo få enhver til å miste appetitten!
Dane Skrevet 6. februar 2009 #5 Skrevet 6. februar 2009 Vogna er jo mobil... man kan vel prøve trille litt unna der folk spiser...
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 6. februar 2009 #6 Skrevet 6. februar 2009 Jeg bruker enten stellerom eller triller vogna nærmere et toalett - må jo uansett ha vann (jeg er antivåtservietter) for å skifte... Urk, nei - og spes om det er bæsj!
imoen Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 6. februar 2009 Takk, jenter. Det er helt fantastisk hva enkelte lirer av seg. "Bare vent til du får barn selv, så får vi se hvor lenge du klarer å holde på prinsippene dine", er et av kronargumentene. Da kan jeg konkludere med at jeg har diskutert med noen høyst spesielle mødre, og at vi som faktisk protesterte mot denne typen skiftings normalitet, faktisk ikke er helt på jordet. Det er faktisk IKKE ok å skifte bleie der hvor det serveres mat. (Noe jeg trodde alle så på som verdens mest naturlige ting).
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 6. februar 2009 #8 Skrevet 6. februar 2009 Da kan du hilse fra en gjeng damer som faktisk HAR barn selv og si at det er en kamel man ikke alltid føler for å svelge, hehe. Mat og avføring henger sammen, men de trenger ikke være i samme rom ;oD
☆chiquita☆ Skrevet 6. februar 2009 #10 Skrevet 6. februar 2009 Jeg er uenig. Men det kommer jo selvsagt ann på alderen på babyen. 10mnd baby,med skikkelig dritt-bleie ville jeg gått inn på bad/stellerom. Men om en nyfødt baby, som ligger i dypvogn får et raskt bleieskift mellom ammingen, så gjør jo det ingen verdens ting.
SingSangMamma™ Skrevet 6. februar 2009 #11 Skrevet 6. februar 2009 2barnsmamma her... Jeg har lagt merke til at dette er noe som er begynt å bli ganske in... Synes det er ekstra herlig med håndhygienen etter et bleieskift i ved siden av kafebordet. Er for fine stellerom med god plass og bleiebøtter )
imoen Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #12 Skrevet 6. februar 2009 Det er det jeg reagerer på. Mat og avføring/urin hører ikke sammen. Hvorfor er det så problematisk å finne et stellerom/toalett. Dør ungen av å vente 2 minutter? Dessuten er det noe med å ta hensyn til at folk skal spise. Nyfødt avføring inneholder bakterier som kan være skadelig det også.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 6. februar 2009 #13 Skrevet 6. februar 2009 Usj, nei, ikke ved bordet.. Ville enten tatt ungen med på toalettet, eller evt hvertfall gått bak en vegg vekk fra gjestene etc. Jeg ville selv synes det var ekkelt å få en bæsjebleie 'i fleisen' mens jeg koste meg med kaffe og kake..
År og dag Skrevet 6. februar 2009 #14 Skrevet 6. februar 2009 Det er ikke ok med bleiskift på kafe, mat og bæsj hører ikke sammen. En gang var jeg på flytur med Widerøe var det lang kø til doen da lillegutt på 3 mnd bæsjet seg ut. Jeg hadde ledig sete innenfor meg, og skiftet på lillegutt der. Syntes det var litt ukomfortabelt, selv om det ikke så ut som om noen la merke til det. Men det bredde seg sikkert en viss babybæsjlukt i flyet....Hadde dere reagert? Det er så kummerlig på flytoalettene med baby og stelleveske, men da han var 6 mnd og trengte bleieskift på flyet benyttet jeg flytoalettet!
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 6. februar 2009 #15 Skrevet 6. februar 2009 tissebleie, på en liten baby som har bagvogn ser ikke jeg problemet i.. så lenge de triller vekk fra folk! det har jeg ingen problem med, og det med å vaske hendene etterpå-jeg har sprit i vesken jeg! blir reinere enn å vaske seg med såpe å vann:)
Gjest Skrevet 6. februar 2009 #16 Skrevet 6. februar 2009 Nei, det er ikke OK, det er kjasslig og ekkelt. Synes igrunnen det samme om amming, selv om jeg skjønner at det er ikke bare bare å gjemme seg bort da. Men det går an å prøve å gjemme pattene litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå