MizzMing Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 Hei Jeg er bedt på fest i morgen, tror jeg har hatt eggløsning denne uka (litt ustabil syklus) ville dere holdt dere unna alkohol eller tatt et glass vin? Jeg tenker litt som så at livet får gå sin gang fram til positiv test, men siden vi nå har prøvd så er det kanskje like greit å holde seg unna alkoholen ??
Mamma med to søte små Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 Jeg tenker sånn, at jeg er ikke gravid før jeg har positiv test. Men hvis vi har vært bedt på fest i perioden fra el til ikm, så har jeg ikke drukket så veldig mye. Vi har snart prøvt i 2 år, kan ikke la denne prøvingen styre hele livet mitt
MizzMing Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2009 I og med at jeg tror jeg nettopp har hatt eggløsning, så kan det være greit å holde seg unna tenkte jeg;) Så det blir jo perioden fra el. til ikm. Håper jo på at ting har skjedd;) tenker jeg lar slkoholden være i morgen, bare kjipt at ryktene kommer til florere;) hehe. Hadde en SA i desember, så alle på jobben venter vel bare på at jeg blir gravid igjen. (Jobb fest i morgen) Takk for svar;)
BettyBe Skrevet 6. februar 2009 #4 Skrevet 6. februar 2009 Hei Blix Nå har jeg ikke prøvd så lenge som mange andre her, og har ikke rukket å bli lei av at det skal styre livet mitt.. Men jeg har selv bestemt meg for å holde meg unna alkohol i tiden mellom EL og eventuell mensturasjon, vel vitende om at det er i svangerskapets første (1-2-3-4 -->) uker at sjebnen til et eventuelt fremtidig fosterliv bestemmes.. Er du redd ryktene blander du deg (får bartender til å blande) en fancy alkoholfri strawberry daquiri, is-te eller lignende og later som ingenting ovenfor de andre. Supergodt og forfriskende skalkeskjul! ;-)
SuperKlar86Gravid Skrevet 6. februar 2009 #5 Skrevet 6. februar 2009 Jeg er også veldig veldig forsiktig med alkohol mellom EL og IKM. Men du kan nok ta deg ETTglass vin ! Noen vil faktisk også mene at det kan være ganske ok... http://www.terminkalkulator.com/kvinner-som-drikker-vin-blir-raskere-gravid/
RTL Skrevet 6. februar 2009 #6 Skrevet 6. februar 2009 sjeldent jeg drikker.. men typisk så ble jeg og sambo bedt til et vennepar i morgen på vin.. og jeg kjente jeg ble helt tatt på senga.. har liksom ikke vært no diskusjon å drikke eller ikke drikke.. nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre hadde jo vært godt med litt røøøødvin..
wishingstar Skrevet 7. februar 2009 #7 Skrevet 7. februar 2009 kjenne til følelsen!! har prøv i et og et halvt år... og har måttet stå over alkodrikking på bl.a flere personalfester. Men orker ikke tanken på å måtte gå i ni måneder og lure på om det kanskje ble for mye å drikke den ene kvelden... så da holder jeg meg unna alkohol mellom eggløsning og menstruasjon. Begynner å bli litt lei... men men...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå