Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 Vi planlegger å reise til Florida i 3 måneder i løpet av permisjonen min på høsten i år. Har i tillegg en sønn på 2 år som går i barnehage her hjemme, så vi lurer derfor på om noen her har erfaringer med barnepass i USA, evt finnes det tilbud for kun kortere perioder. Finnes det noe i likhet med park i USA? Takknemlig for svar
Ludoline Skrevet 11. februar 2009 #2 Skrevet 11. februar 2009 Barnehagetilbudet er ganske forskjellig fra hva man er vant til i Norge. Alt er privat, og det er varierende kvalitet på barnehagene. Noen er nye med masse bra utstyr, andre har leker som nesten faller fra hverandre og som ikke en gang er tilpasset barnas alder. I noen barnehager har man uteområder hvor barna får komme ut å leke en time eller to daglig, i andre har de ikke det, ihvertfall ikke for de minste. Voksendekningen varierer også. Kravet i den staten jeg bor er en voksen pr ni barn i den aldersgruppen du snakker om! Man finner imidlertid enkelte som har lavere dekning, for eksempel de som er organisert i regi av kirkene eller de som er for handicappede med enkelte plasser for 'normale' barn. Mange av disse har (ihvertfall i min stat) svææært lange ventelister. Man må derfor gjøre en ganske stor jobb selv på å finne en barnehage som man synes virker god. Pass på at den har 'license', enda bedre er det om den er accredited. I mange barnehager er det kun en ukes oppsigelsestid, og man betaler kun for en uke av gangen, så det skulle ikke være noe problem å bruke barnehagen kun for tre måneder. Prisene varierer etter kostnadsnivået i staten man bor i. I en lavkostnadsstat som den jeg bor i betaler vi 145 dollar i uken. Regner med at det er noe dyrere i Florida. Velger du ikke å sende barnet i barnehage har de aktivitetssenter hvor man som foreldre er med på opplegget, f.eks Gymboree. Barnet får utfoldet seg med andre barn, og det er en fin måte for oss voksne å få snakket litt sammen på også.
Ludoline Skrevet 11. februar 2009 #3 Skrevet 11. februar 2009 Glemte å nevne at kirkene også organiserer noe de kaller Mother's day out hvis man kun er ute etter litt avlastning. Som regel er dette et par formiddager i uka, fra ni til to, for eksempel. Av og til for hele uken. Man trenger ikke være medlem av kirken for å benytte seg av disse tilbudene, men av og til prioriterer de kirkemedlemmene først hvis pågangen er stor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå