Gå til innhold

Andre med ryggsmerter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke om det skyldes graviditeten, men etter jeg ble gravid har jeg mer og mer slitt med smerter i ryggen.

Det er ikke noe som kommer ved spesielle bevegelser eller stillinger, men det kommer når jeg har stått eller gått i mer enn ca 30 minutt...

Smertene forsvinner når jeg setter meg ned.

Kan dette være begynnende bekkenløsing? Jeg er nemlig bare i uke 13.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*Dytt* =)

Skrevet

Hei! Har det samme problemet eg og.. jobber i hjemmesykepleien, å da går/står vi omtrent gjennom hele vakta. Prøver å sette meg ned der eg kan sette meg ned innimellom, men blir vanskelig når eg jobber ute. Er ekstremt deilig å komme hjem igjen etter jobb å bare slenge seg ned på sofaen, orker ikkje å gjør noe mer den dagen..

Men kjenner at smertene gir seg etter eg får sette meg ned. Men ka det kan vere, aner eg ikkje....!?!? (Eg er snart i uke 13)

Skrevet

Hehe :) Jeg jobber også i helsevesenet, jeg jobber på sykehjem. Har aldri hatt problem med ryggen på jobb før, men etter jeg ble gravid har det vert en plage.. Håper det blir bedre. For jeg vil gjerne arbeide frem til fødselen.

I går snakket jeg med en veninne som hadde det samme problemet. Hun ble sendt til fysioterapaut med for tidlig bekkenløsning.

Skrevet

Jeg begynte slik som du beskriver veldig tidlig i svangerskapet. Kom hjem fra jobb og ble liggende på soffaen reste nav dagen/ kvelden med varmeflaske i ryggen..kom meg til legen og han ante med engang misstanker om bekkenløsning og sykemeldte med 100% for en liten periode. Da tok jeg det med ro og ble veldig bra, men skulle ikke mye til så kom det..jeg prøvde meg 50% sykemelding, men det ble for mye...så endte jeg opp med 100% sykemelding, og har gradvis fått flere smerter her og der, som varierer med hva jeg har gjort den dagen.

Jeg håpet også at dette ville bli bedre og så frem til å komme tilbake til jobb...men har innsett det nå at det gjør jeg ikke.

Skrevet

Huff :S Stakkars deg...

Jeg har bare mer og mer smerter jeg også. Det var absolutt ikke planen min å sykemelde meg, for jeg trenger foreldrepengene...

Men helsa må komme først, så det kan se ut som jeg blir nødt til å sykemeldest jeg også :S

Skal snart til legen, får høre hva han sier da :)

Takk for svar, jenter =) Og god bedring/lykke til =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...