Gå til innhold

Dere som er dagli g ledere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

..får dere ofte telefoner/sms fra de som er på jobb når dere selv har fri?

Jeg jobber selv kun dagtid, og mest alene, så de som jobber på kvelden jobber jeg sjelden sammen med. Men jeg får sms og tlf fra de så å si hver dag, og noen ganger mange på en dag...!

Det er jo bra at de spør om det er noe de lurer på, men noen ganger så fins det grenser da...:P, de må jo være litt selvstendige da!!

De er unge de som jobber hos meg da, og har jobbet der i 6 - 20 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg maser myyyye mer enn de som jobber for meg hehehehe. Nei de ringer kun hvis de har et problem av noe slag.

Skrevet

Har en mann her som er daglig leder :) Han sier at tlf må man regne med, det er naturlig at de tar kontakt med deg siden det er du som er sjef. Om ikke du delegerer ansvaret til en på kveldsskiftet så er det du som må ta det.. sånn er det nok bare.. Og jeg som kone må si at ja det blir en del tlf utenom arbeidstid, ihvertfall i perioder..

Skrevet

Hadde det slik da jeg var daglig leder og hadde bare masse unge folk som var ferske - myyyye ringing om tåpelige ting selv om jeg hadde lister som hang på veggene med all informasjon om alt som trengtes å vites. Faktisk veldig detaljert.

Tilslutt sa jeg ikke svaret, men stilte heller spørsmål som måtte få dem til å tenke ut svaret selv og da ga beskjed om det var riktig eller galt.

Etter en stund med intensiv og nøye opplæring så ble dem veldig flinke og slutta å ringa for filleting...

Men dine har jo jobbet ganske lenge der til å ikke kunne alt. Kanskje du burde ha medarbeidersamtale med alle og snakke med dem om det er noe dem lurer på eller er usikre på - som dere kan finne en løsning på. Det gjorde jeg og det hjalp veldig mye. Og passet på hvem jeg satte sammen på vakt - slik at det var en veldig flink og en uerfaren som kunne hjelpe hverandre slik at det jevnet seg ut.

Skrevet

Ja det er jo klart en må regne med telefoner, og det gjør meg ikke noe det. Men det er når de sender sms selv om det ikke er noe problemer, da tar man for lite ansvar selv.

Ett eksempel da på sms; "Det er lite diesel på bilen, hva gjør jeg??"

Skrevet

Telefoner får man, men det får man regne med. Det kommer med jobben.

Om det er noen som er veldig usikker og ringer for miste lille så får man kansje ta en prat om ansvar og at du stoler på at de tar den rette besluttningen når du ikke er på jobb. (om du stoler på dem da)

Om de tar heeeelt feil får dere ta en kaffe og snakke om det.

Folk er jo på jobb for å jobbe og de er der av en anledning.

Om det er urimelig mange telefonsamtaler kansje ledelsen skal se over rutiner og infoflow?

Skrevet

Vi har en opplæringsmanual som er detaljert med bilder, som alle kan se i, pluss at vi er alltid to på jobb på kveldene. Står også lapper (som ikke alle leser, selv om de er godt synlige..) med beskjeder på enkelte plasser.

Det er ei som er mer erfaren enn de andre da, men hun jobber en dag i uka. De andre er flinke, men tør ikke å prøve, redd for å gjøre feil.

Skal prøve med ny medarbeider-samtale, og se om det blir bedring!

Skrevet

Har du mulighet til å jobbe kveld et par ganger med de forskjellige og vise dem hvordan du ønsker det ?

Men det viktigste var å tvinge dem til å tenke selv - og få dem til å tenke seg om 2 ganger før dem spør deg. Først tenke - så kikke i opplæringsmanualen før dem ringer deg....

Dem har bare blitt bortskjemte på å få svaret fra deg uten å tenke selv. Jeg ble så drittlei av lignende spørsmål som du fikk, at jeg måtte bare være strengere og forvente enda mer.

Tilslutt strebet dem alle etter å være selvstendige og vise meg hvor bra dem hadde gjort det og tok i bruk hjelp av hverandre.

Hvis noen av dem trengte litt ekstra opplæring eller hjelp til noe og var sjenert og flau så infiltrerte jeg opplæringen slik at ingen skulle finne det ut og gjøre narr av den personen. Da ble det mye tryggere og de som hadde problemer blomstret.

Skrevet

Jeg kjenner meg SÅ godt igjen. Noen ganger kjente jeg at jeg ble ganske så oppgitt, for det var mye småting som de fint kunne ta avgjørelser for selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...