Gå til innhold

noen som har vært på omvisning på ahus?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har vært og sett i dag og det ser kjempefint ut, de har en del familierom hvor man har et "venterom" med tv og greier, og eget bad med toalett og dusj og badekar, og så en fødestue. (Er sånne skillevegger imellom så det blir tre små rom på en måte) På hver fødestue har de en liten seng til babyen med alt av utstyr så de slipper å hente det inn hvis det skulle være nødvendig. Det så litt teknisk ut på veggen i fødestua med mye utstyr, men det er en del til lystgass og sånt.

Barsel avd er det ett og to mannsrom med bad/dusj/toalett knyttet til hvert rom (og stellehylle med alt utstyr til babyen)

Det er tv og bredbånd til hver også, og et fellesrom hvor man finner det man trenger av mat og drikke så man forsyner seg selv.

Det som er dumt er jo at de sliter litt med mangel på plass, og de sa de var spente på mars som er den travleste mnd i hele året!!!!!! Ble litt stressa da merka jeg, men hun sa de jobber med å bedre situasjonen innen 1 mars så håper de har plass til oss når vi trenger det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja har vært å sett på facilitetene. nå har ikke jeg sett hvordan det ser ut på andre sykehus, men det var veldig fint og moderne på ahus! hvert føderom hadde "alt" så de skal slippe å løpe ut hvis det trengs noe. Fødesenga var gigantisk og veldig moderne, det går an å føde i utallige "posisjoner".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er førstegangsfødende og litt grønn på dette området, men sikkert noen av dere som vet. Får man automatisk innkallelse til omvisning på AHUS eller er dette noe man må spørre om selv? Og for dere som har vært der på omvisning, hvordan er mulighetene for å føde i vann?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke vært på omvisning selv, men man må nok ringe og avtale selv. Det skal også være mulig å føde i vann der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på omvisning fordi jeg samtidig var inne til samtale pga tøff fødsel for to år siden, ellers er det mange som går på svangerskapskurs og da er det omvisning samtidig. det er ikke noe man bare blir innkalt til nei.

 

Ja, det er fullt mulig å føde i vann, er badekar knytta til hver fødestue så det er veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk tilbud om svangerskapskurs gjennom vår faste jordmor, besto av 1 dag (6 timer) med kurs om hva som skjer under fødselen (veldig lærerikt, og kjenner meg mye tryggere på fødselen nå), samt en omvisning på fødeavd på ahus (varte ca 1- 1 1/2t). Kurset kostet 600 kr. pr. par.

 

Ellers er det vel kanskje mulig å kontakte ahus på egenhånd, det vet jeg ikke noe om, men går jo an å prøve!

 

Jeg har lyst selv å føde i vann, og jordmor sier at så lenge jeg er over uke 37, og at svangerskapet ellers er normalt, er det opp til meg hvor/ hvordan jeg vil føde. Alle rommene på ahus har iallefall badekar.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...