LOCP Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 Har en kjempe nydelig gutt på 6mnd som er veldig frisk og fin, -men det lukter ordentlig mannesvette under armene hans nesten hver kveld! Oppdaget det allerede da han bare var noen uker gammel. Tok det opp både med helsesøster og barnelege, begge sa de ikke hadde hørt om det før, og at alt sikkert var fint så lenge han var frisk ellers... Jeg slo meg til ro med det. Men igår ringer de meg fra helsestasjon og sier at jeg må komme inn for å ta blodprøver, for de hadde snakket med en lege på rikshospitalet som sa at han muligens kunne ha Pubertas precox. Dvs at han produserer for mye mannlige kjønnshomoner og kommer til å komme alt for tidlig i pubereten og dermed bli kortvokst! Detter er noe de kan gjøre noe med, ved å behandle med antihormoner eller noe sånt. Men det som bekymrer meg aller mest er at hun sa at det i værste fall kunne være en svulst på hjernen som gjorde at han svettet under armene!! Hun trodde mest sansynelig at det ikke var noe siden han ikke har noen av de andre symptomene som dårlig matlyst, slapphet osv. Men jeg blir jo selvfølgelig veldig bekymret!! Noen som har hørt om dette??? HJELP!!
jadaneidaså... Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 http://www.legeforeningen.no/index.gan?id=110445&subid=0
LOCP Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2009 Takk for svar. Var inne på den siden igår og leste om det. Lurer på om det er noen her inne med erfaringer rundt dette. Evt om det er noen som har opplevd at så små barn svetter uten at det er noe galt med dem?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå