SmashingMummy Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 Har en datter på 9 mnd og kunne tenkt meg en tur på ski nå når det er så gode forhold. Men kan man det? KORT tur, ikke flere timer i skogen. Og hvordan kan jeg evt oppbevare henne? Holder det å ha henne i en sele? En pulk blir vel for tungt å dra med for meg alene? Ender vel opp med at jeg utsetter turen til helgen da. (Og jeg er sååå mørkeredd, så kan ikke ta det på kvelden etter at samboer e kommet hjem, som jeg ellers ville gjort.)
Gjest nyttårsløftet Skrevet 5. februar 2009 #3 Skrevet 5. februar 2009 En pulk er laget for at ên person skal trekke - skal du bare på kort tur trenger du ikke bagasje eller noe ekstravekt. Jeg tør ikke med bæresele, er redd for å falle. Mulig meis er litt tryggere.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 5. februar 2009 #4 Skrevet 5. februar 2009 jeg tror ikke det er noe tryggere for barnet om man tryner med meis eller med bæresele. men aner ikke. så det bare ikke som en mulighet å tryne... hehe.. for jeg er så feig at jeg går bare bortover... hehe
månestråle32 Skrevet 5. februar 2009 #5 Skrevet 5. februar 2009 det anbefales ikke å ha de i pulk eller ute over litt tid om det er under 10 minus. og de bør ligge i en pose(voksi eller sovepose el) som det er sikkert at de ikke glir ut av. De bør ha ganske mye klær, er ofte kaldere ved bakken enn oppe der vi er, og de ligger helt i ro. sikkert lurt med skinn underst også- syntes i alle fall vi da vi gikk med pulk i fjor. Det er ikke tungt å dra pulk- det klarer du helt fint! Er laget for å gli godt. Det du skal være obs på er nedkjøringer og evt skrå- bakker med tanke på velting av pulken Jeg hadde ikke turt bæremeis el pga tyngdepunktet som er så høyt oppe og betyr at det blir nokså ustabilt på ski. God tur!!
SmashingMummy Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 5. februar 2009 Ok, takk Er ikke så kaldt her nå, så det er ikke noe problem. Sjekket priser på pulk nå. Sinnsykt så kostbare greier! Vi får nå se på den turen tror jeg Takk for svar alle uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå