Gå til innhold

Ketolyser og proteiner i urinen.. ( svangerskapskontroll) ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde + 1 på proteiner og ket ( ketolyser).. Legen sa at jeg måtte komme inn med ny urinprøve om en uke pga funnene og ta nytt blodtrykk.. Men er det ikke leucozytter som viser tegn på Uvi??

Ket er vel noe helt annet??

Blodtrykket var jo heller ikke høyt spør du meg.. 70 i undertrykk.. Hadde økt med 10 da.. jeg har veldig lavt blodtrykk i utangangspunktet.. Gravid eller ei..

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

+ 1 på proteiner er jo "ikke noe". Veldig vanlig for oss damer som gjerne har litt utflod osv... ketoner får man jo ved slanking, sult eller diabetes. Kanskje han vil at du skal utelukke sv.skapsdiabetes?

Skrevet

Er du sliten?

Jeg hadde også utslag på ketoner og ble da spurt om jeg var sliten.. Var visst kroppens måte å vise at den er sliten på fikk jeg beskjed om. Bare å ta det med ro.. ligge med bena høyt og slappe av.

Skrevet

Ketoner betyr vel helst at du ikke hadde spist på en stund. Det kan også bety diabetes, det var det som røpet svangerskapsdiabetes hos meg. Men da ville du vel hatt flere tegn.

Proteiner kan like godt være "forurensing", men det er vel greit om de sjekker en ekstra gang.

Skrevet

Ja jeg er vel egentlig ganske så sliten om dagen.. Hadde ikke gått opp noe i vekt heller.. Men har gått opp med en bra nok tidligere i svangerskapet så ingen krise vil jeg tro.. hehe...

Ja jeg også trodde det var helt vanlig med +1 på proteiner.. Pga utflod blant annet.. =)

Skrevet

Dytter jeg.. kanskje flere som har fått ket i urinen og vet omd et kanskje er det legen reagerer på.. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...