Gå til innhold

Ammeslutt


Gjest

Anbefalte innlegg

Tenker at nå som mini har blitt året gammel så er det på tide å gi seg med ammingen, men gruer meg litt. Har den siste måneden kun ammet morgen og kveld, men de siste dagene har jeg også droppet morgenammingen. Er redd det vil bli vanskelig å kutte det siste måltidet da vi pleier å ta det på sengekanten før han legger seg på kvelden. Er helt tydelig at han koser seg veldig og jeg føler meg nesten litt slem som skal ta fra han denne kosen. Men det er vel bare dumt å tenke sånn. Hvordan har det gått med dere andre som har kuttet ammingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her trappet det ned av seg selv da han begynnte å få fast føde flere ganger om dagen. Da gikk jo prod. ned også, så jeg fikk for lite melk til han skulle legge seg. Begynnte å gi han flaske til kvelds, og det ble ikke noe problem. Fikk litt pupp på natta og morran hvis behov. Etterhvert ga jeg han vann om natta (hvis han våknet). Her har det gått veldig greit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MÅ jo ikke slutte om du ikke føler deg klar, vet du :-) Men om du synes det er på tide, så trenger du ikek grue deg - han vil nok protestere litt men det gir seg sikkert etter noen dager. det kan sikkert være lurt å la pappen ta kveldsstell og legging alene et par kvelder; da blir det ikke så naturlig for ham å etterspøre puppen. Det finnes mange andre måter å gi han kosen på.

 

Hos oss gikk det naturlig da jeg var bortreist et par døgn før jul og da var det liksom ikke aktuelt å ta det opp igjen når jeg kom tilbake. Vi hadde på det tidspunkt redusert (naturlig) ammingen til kun om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg egentlig veldig klar til å slutte med ammingen nå, men gruer meg samtidig litt. Det er jo ikke så mye melk jeg har igjen, men mistenker at den kosen er veldig viktig. Får vel la pappaen ta leggingen en stund fremover så får vi håpe at det ikke blir de alt for store protestene fra mini.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det samme "problemet" bare at det er om morgenen. Han er veldig glad i kose om morgenen, så det blir tøft for han. men pappaen får stå opp med han blant annet på morsdagen og da skal vi prøve og se hvordan det går. føler jeg må slutte nå som det er en ny på vei så det blir en liten pause imellom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...