KristineMed2Sønner<3 Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 Gutten vår på 16 mnd har nå hatt 40,3 i feber i 4 hele dager... Vært syk i flere uker men med lavere feber... Vært hos legen nå to ganger, å legevakten èn gang men de finner ingen ting bortsett fra litt blod og proteiner i urinen, men ikke nok til at de tror det har noe og si.. Crp`en er heller ikke serlig høy.. Syns det er ganske skummelt jeg, da Felix har hatt feberkramper èn gang tidligere, hvor feberen ikke var på langtnær så høy som nå. Har fått en slik pinex mikstur å gi han som biter litt på feberen heldigvis, noe ikke stikkpillene gjorde.. Men alikevel.. Plutselig bare skyter feberen opp igjen.. Legen sier at det er ikke noe å gjøre, å det er heller ikke farlig. Det var det liksom. Men hvorfor sier da barnelegene at det er OBS OBS når små barn har hatt høy feber i ca 5 dager? Burde vel kanskje bare stole på det legen sier, men samtidig syns jeg det er litt ekkelt når han har så høy feber over så lang tid.. Redd for at han skal få feberkramper igjen..:-( Noen som kan berolige meg på at det ikke er farlig?! Huff...
M@mm@ til mine barn Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 Hadde tatt ham med på barneklinikken jeg da.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2009 Når vi var på legevakten på tirsdag kveld, så ringte de over til barneklinikken, å de ville ikke ha han inn.. Men de sa at vi burde dra til legen vår etter vi hadde vært på legevakten (dagen etter) for å ta ordentlige blodprøver og muligens røntgen av lungene.. Men det ble det altså ikke noe av, for det var visst IKKE nødvendig.... Er dette normalt, eller?!
LegallyBlond Skrevet 5. februar 2009 #4 Skrevet 5. februar 2009 Jeg er ikke helsepersonell, så kan vel egentlig ikke uttale meg om det, men som mor ville jeg reagert på samme måte som deg. Synes det er rart at det ikke blir gjort noe mer når han har hatt feber så lenge, og høy feber de siste dagene. Ville tatt kontakt igjen jeg. Når jeg leste kom jeg også til å tenke på en liten jente i en bhg jeg jobbet i, hun var også småsyk lenge og generelt i dårlig allmenntilstand (ikke veldig dårlig, men sutrete og småslapp). Etter flere uker fikk hun fikk til slutt konstantert lungebetennelse.
jackie Skrevet 5. februar 2009 #5 Skrevet 5. februar 2009 Vær så snill alle mammaer i hele verden,stå på kravene deres når det gjelder barna!Føler du eller ikke kjenner deg trygg på avgjørelsen så stå på for å få viljen din!Det er faktisk du som kjenner barnet ditt best. Man ringer/besøker legen en gang for mye enn en gang for lite!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå