Gå til innhold

Greit?! 16mnd og 40,3 i feber i 4 hele dager.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår på 16 mnd har nå hatt 40,3 i feber i 4 hele dager... Vært syk i flere uker men med lavere feber...

Vært hos legen nå to ganger, å legevakten èn gang men de finner ingen ting bortsett fra litt blod og proteiner i urinen, men ikke nok til at de tror det har noe og si.. Crp`en er heller ikke serlig høy..

Syns det er ganske skummelt jeg, da Felix har hatt feberkramper èn gang tidligere, hvor feberen ikke var på langtnær så høy som nå.

Har fått en slik pinex mikstur å gi han som biter litt på feberen heldigvis, noe ikke stikkpillene gjorde.. Men alikevel.. Plutselig bare skyter feberen opp igjen..

Legen sier at det er ikke noe å gjøre, å det er heller ikke farlig. Det var det liksom.

Men hvorfor sier da barnelegene at det er OBS OBS når små barn har hatt høy feber i ca 5 dager?

Burde vel kanskje bare stole på det legen sier, men samtidig syns jeg det er litt ekkelt når han har så høy feber over så lang tid..

Redd for at han skal få feberkramper igjen..:-(

Noen som kan berolige meg på at det ikke er farlig?! Huff...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm når er siste gang du var hos legen? Hvordan er almentilstanden hans? Så lenge de ikke finner noe på blodprøvene tror jeg bare man må vente... men ikke noe kult det der.

Skrevet

Hos syke barn er det alltid tre ting som gjelder:

1. Allmenntilstand

2. Allmenntilstand

og

3. Allmenntilstand

Er allmenntilstanden god, har barnet det fint og sykdommen får gå sin gang.

God bedring til gutten din!

Skrevet

Hm, lurte også på almennstilstanden, den har mye og si. Kanskje noe redusert når han har vært syk i flere uker:( Stakkars felix:( Rart at de ikke finner noe, men ville hørt med lege igjen hvis det fortsetter imorgen på 5.dagen.

Ps hvis han får feberkramper ringer du 113, ikke begynn med legevakten igjen da.

Skrevet

Var der senest idag..

Almentilstanden hans går så opp og ned, det er det som er så forvirrende... Så er han jo selvfølgelig i "godtiden" når vi er hos legen, så da ser han jo helt grei ut, men så kommer vi hjem, feberen fyker enda mer opp, han ligger som ett slakt med helt sløve øyne + MASSE feberutslett på brystet... Han nekter og spise, drikker såvidt litt..

Nei uff, ikke noe kult nei!

Skrevet

kan det være tenner ?

Min sønn blir sånn når han får tenner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...