Gå til innhold

Overtidskontroll og igangsetting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er 14 dager på overtid i morgen. Skal inn til Ahus på overtidskontroll da.

Begynner å bli veldig bekymret for babyen i magen. Har jo lest diverse artikler om at leger strides i forhold til om det er bra å gå så lenge over tiden. Det er jo til og med sykehus i Norge som ikke lar fødende gå mer enn syv dager over termin før de setter igang fødselen.

Fikk høre her inne at noen sykehus har en relativ høy terskel for å sette i gang fødsler på fredager. At de da heller venter til over helgen. På mandag vil jo jeg være 17 dager (!) over termin.

Er det noen med erfaring (kanskje til og med fra Ahus), som vet hva jeg kanskje kan forvente meg?

Kan opplyse om at jeg hverken har blitt strippet eller vet om jeg er moden. Har hatt kynnere med jevne mellomrom den siste drøye måneden, babyen ligger langt nede i bekkenet og jeg har vært plaget med mye mensmurringer. Forrige tirsdag hadde jeg regelmessige sammentrekninger, dog ikke veldig smertefulle, som dabbet av etter ca fire timer. Etter dette har det ikke vært annet enn murringer og kynnere - ingen flere sammentrekninger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg har ikke erfaring med overtid da førstemann kom 14 dager før tia naturlig, og andremann ble satt i gang 14 dager før tia pga komplikasjoner.

Men en ting vet jeg og det er at de tar vordende mødres bekymringer alvorlig - og jeg synes du skal fortelle om dine bekymringer. Verken du eller babyen har godt av at du går og tenker på dette.

Synes du skal fortelle om det du tenker på, be de sjekke modning osv. og om du er moden; be om å bli strippet.

Om ikke du er moden, be om at de finner andre alternativer for deg og si du ikke ønsker å gå lenger over tiden.

Håper det ordner seg for deg og at du blir satt i gang. Er sikker på at babyen din har det utmerket, men det å gå å bekymre seg er vondt likevel.

Lykke til i morgen, om jeg husker det i min ammetåke så skal jeg krysse fingrene for deg!!! :-D

Gjest amandine
Skrevet

Jeg var inne til overtidskontroll en fredag, de ville ta vannet men det var fullt på føden og fikk beskjed om å komme igjen lørdag morgen. Slapp heldigvis det, han kom som en kule fredag kveld.. Nå ble jeg riktignok strippet tre ggr uten at det hjelp, men be dem om å gjøre det i morgen, uansett, kanskje er det det som skal til!

Det er utrolig lange dager når man går over, men du er snart i mål! Lykke til! Og stå på kravene i morgen! Det er ikke lett, men du må iallefall ikke nøle med å si fra om noe som helst!

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å lenke meg fast på KK til ungen var ute(tutet så jordmor trodde jeg var redd førstegangs, måtte le gjennom tårene at jeg bare var dritt lei og sliten 3gangs...)

Jeg føler med deg og er så glad for at jeg var fredig for 4 mnd siden;) Nok en gang, lykke lykke til!

Gjest amandine
Skrevet

PS...Knøttet kom 17 dager over termin og var helt fin bare veldig tørr i huden...

Skrevet

Åå! Tusen takk, dere :)

Dette var jammen koselig lesing.

Da senker jeg skuldrene og tar meg en solskinnsbolle :D

Kanskje jeg bli mamma i morgen!

HI

Skrevet

å som jeg misunner deg..... skulle av hele mitt hjerte ønske at det var meg. :-) lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...