Gå til innhold

God rumpesalve til bhg? ikke sink..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnehagen etterlyste en salve siden mini var så rød i underlivet. Har tidligere prøvd sinksalve...men det gjorde jo alt bare verre. ble mer rød og så ut som hun fikk blemmer...og ja hun var helt tørr når jeg smurte på. Går det ann å være alergisk mot sink? Så hjemme har det bare gått i potetmel..og det har alltid funket helt supert. men jeg føler ikke jeg kan komme med en pakke potetmel i bhg. alle de andre har jo salver stående. noen gode råd til hva jeg kan gjøre?? Hva har dere til ungen i bhg deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten vår blir også bare værre av vanlig zinksalve.

Vi ble tipset om en fet krem som fåes kjøpt på apoteket som heter "Løveapoteket barnekrem"

Den er helt SUPER:-)

Skrevet

Vet ikke om det går ann å være allergisk mot sink, men jeg har aldri hørt om det. Kanskje det var noe annet i akkurat den salven barnet ditt reagerte på? Vi bruker NAF sin barnesalve, inneholder lanolin og sink. Kjempefin, men litt dyr.

Skrevet

INOTYOL

Kjøpes på apoteket. Helt super!

Skrevet

Vi bruker også for det meste potetmel, men når jeg bruker krem blir det weleda sin zink krem med calendula(vet det er en zink krem men nevner den likevel. Vi har prøvd andre zink kremer tidligere med første ungen men de ble hun bare værre av men denne er super) og så har vi tidligere brukt Sebamed spesialkren den er også veldig god men jeg liker weleda enda bedre.

Skrevet

Jeg bruker vitapan. Den inneholder ikke sink og er kjempefin til ømfintlig hud. Jenta mi får lett utslett og hun regerer på de fleste kremer. har prøvd naf barnesalve også,men den ble hun bare værre av. Anbefaler vitapan :)

Skrevet

i bgh har jeg liggende inotyol salve og en liten plast boks med potetmel. noen ganger funker rett og slett bare potetmel. det r flere av barna som har potetmel liggende i banehaggen mini går i. så det er vel bare å sende med det.

vet om noen som bruker aderma også men har ikketestet den ut selv.

Skrevet

SANO ,kjøpes på helsekost

Skrevet

Inotyol,aderma er veldig fine kremer. potetmel er også fint å ha liggende;)

Skrevet

Jenta mi ble bare værre når vi prøvde Inotyol så den gikk i søpla.

Skrevet

Her går det i Inotyl, vitapan og a-creme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...