Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 har så store økonomiske problem, og eg klare ikkje og få betalt det eg skylder. mannen min betaler lån, og sine regninger! er det ikkje slik at det beste er og samarbeide? oppi dette har vi kommet begge to. og vi venter nr 5. er så lei meg. ikkje får eg noe lån til og ordne opp i dette heller. føler at deprisjonen kommer snikende. trist.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 uff en lei situasjon... Jeg har lån som samboeren min ikke har noe med, betaler 3 tusen imnd på det. Men jeg fikk høre om et par osm hadde felles økonomi for noen år siden, og regnet på det, og snakket med samboer. Han var helt enig, og siden den dag har vi klart å spare og lever veldig bra hele tiden! har vekslet litt på hvem som betaler regninger og hvem som betaler leve utgifter. Det som er til overs, sparer vi. Vi har hver 4000 i mnd, 4500 til mat. Det betaler jeg. + en regning på 1000. så av min lønn går det 13500 hver mnd. Han betaler lån og faktura. Hver mnd setter vi av fra hans lønn 2000 til usette regninger, som strøm, kom avg, nrk lisens, autopass, vegavg... Vi sparer ca 8000 i mnd ++ Når man går sammen om økonomien er alt mye bedre! Det går mye på tillit også. Etter dette stoler jeg 100 % på mannen min, rart men sant. Jeg slet med dette før, da en eks brøt tillitt gang på gang. Og mine foreldre har ALLTID kranglet om penger, de hadde ikke felles økonomi, pappa tok opp masse lån av mangen grunner, men de gikk ihvertfall fra hverandre for 1,5 år siden. Etter alle hadde forlatt redet fra heimen..... Snakk med mannen din, regn på det og se om dere kommer frem til en løsning. Håper det ordner seg, og masse lykke til!!! Og en ting til, si til deg selv hver dag at penger kommer til deg i overflod! Si det slik at du tror det. Og se på regninger som utbetalinger, snu det om. Det hjelper, omvendt psykologi! Få deg noen POSITIVE fraser du sier til deg selv hver dag, feks når du pusser tennene, er i dusjen, før du står opp, når du har lagt deg.... Jeg føler med deg, har selv vært laaaaaangt nede...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå