Gå til innhold

noen som har opplevd noe av det samme??

Anbefalte innlegg

Skrevet

eg tok en test for to dager siden, den var svaakt positiv (cb test) tok en ny test i dag (aco preg test) den var negativ, så jeg fikk komme til UL på volvat og der fant hun ingen graviditet på ul skjermen, men sa at det kunne være for tidlig enda, eller at jeg hadde hatt en missed abortion veldig tidlig, men ville jeg skulle ta blodprøver for å se på hcg nivå..

Noen som har opplevd liknende og vært gravide???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, har ikke opplevd noe lignende selv, for har ikke tatt tester så tidlig...

men jeg har hørt at cb testene er veldig sensitive, at de til og med er mer sensitive enn testene de bruker på legekontoret, så det er sikkert ikke umulig at du er gravid men at det er veeeldig tidlig enda

Skrevet

Ja, jeg har opplevd det. HCG nivået steg og vi mistenkte svangerskap utenfor livmoren. 1 uke etter første ul fikk jeg en ny og da vistes den lille babyen. Var på sjekk 1 mnd senere og alt så bra ut. Er nå 30 uker og babyen er frisk og stor. Lykke til.

Skrevet

Så tidlig? Når tester du da?

Jeg testet da jeg var ca 5 uker på vei, dvs ca 1 uke etter ventet mens. Var på ul ca to uker etter fordi jeg hadde blødd og trodde jeg mistet. Dvs ca i uke 7. På ul i uke 8 ble jeg da satt tilbake til uke 6/7, men dette ble justert igjen i uke 18.

Når tester du da?

Skrevet

tile:

var du på ul før du var 4uker på vei?? hva så dere da??

Skrevet

vet ikke hvor langt jeg er på vei, for jeg fant ikke eggløsning denne mnd, bruker å ha eggløsning rundt 13-14, men testen slo aldri ut, testet sist dag 17etter mens, men nå er jeg tom for el. tester.. :S

er 18 dager over mens nå.. begynte å teste 10 dager etter mens, så da må jeg ha hatt eggløsning før det, eller så vet jeg ikke;)

Skrevet

Før 4 uker? Nei. Var vel på første i uke 6. Da vistes en bitteliten tom fostersekk. I uke 7 hadde livmoren fått den riktige runde formen, og der var et 3mm stort foster.

Før 4 uker kan man vel ikke se noe som helst.

Skrevet

Vil bare si at det er fullt mulig at du hadde EL etter at du gikk tom for de testene. Jeg fikk positiv EL-test på dag 18 eller 19 i syklusen. Det kan visst variere litt, i følge legen min hvertfall. Og om du hadde EL etter, så har du jo vært gravid noen dager kortere enn om du f.eks hadde hatt det på dag 13.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...