Kæmma og trultene Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 Skal kjøpe brukt søskenvogn i morgen, fra Finn. Den ene er BabyTravel den andre er en eldre versjon av OTH. BabyTravelen er ganske falmet og slitt og uten bag, men koster 2200. OTH'en ser penere ut, men koster 3500 med to bager. Det er modellen uten svingbare hjul foran, da, bare to faste. Noen som kan hjelpe meg?? Begge skal frakte den til Oslo i morgen dersom jeg vil ha den, så jeg må bestemme meg ganske kjapt!!!
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 Var ikke babyTravelen litt dyr?? Siden den er famet og slitt? Ville nok ikke gitt så mye for den.. OTH`en syntes jeg også var litt vel dyr..
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #3 Skrevet 5. februar 2009 Ville nok fått de litt ned i pris.. Eller gått for noen andr vogner:)
Kæmma og trultene Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. februar 2009 BT'en syns jeg var dyr ja, siden den ser såpass sliten ut. Og jeg må kjøpe bag til, så da er vi uansett oppi nesten 3000. OTH'en vet jeg ikke, har inntrykk av at man må gi undt 3000,- for en søskenvogn med bag av den typen? Håper jo å kunne prute litt da såklart men det blir vel ikke allverden. Er nå jeg har enger så vil gjerne bare få handla Har du hatt noen av disse typene?
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #5 Skrevet 5. februar 2009 Hmm.. Ikke lett, hehe.. Men du kan jo prøve å prute eller bare si du kjøper en annen vogn:) Pleier jo være mange fine vogner på finn.no, så du kan jo se om finner noen andre? Ville ivertfall ikke kjøpt en slitt vogn for så mye!! OTH`en er jo sikker grei, har ikke sett så mye på de så aner jo ikke hva de ligger på i pris:) Lykke til med valget ivertfall:)
mamma til fire små Skrevet 5. februar 2009 #6 Skrevet 5. februar 2009 hmm, jeg kjøpte baby travel på tilbud i vår, kostet 1800... ville ikke gitt så masse for en falmet brukt en da nei. er forøvrig godt fornøyd med vogna. når det gjelder bag, kjøpte jeg en lettbag carena. de koster 300 kr ny. fåes i marine blå og sort ihvertfall. passer perfekt i den vogna. andre bagger som brio og teutonia syns jeg ble litt store.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #7 Skrevet 5. februar 2009 Hvis du synes det er greit med hjul som ikke er svingbare hadde jeg heller sett meg om etter en brukt Simo tvillingvogn hvor du kan snu barna mot deg... Ellers er jo OTH en solid vogn og med to bager så er vel ikke prisen helt ille.. Men uten svingbare hjul foran blir vogna tung å kjøre i by og senter, sikkert flott for gåturer ellers :-)
Kæmma og trultene Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 5. februar 2009 1800 for søskenvogna?? Oida! Hvor da? Brukte du softbag fra deg da, eller? Jeg skulle gjerne hatt bebisen mot meg jeg, da....
mamma til fire små Skrevet 5. februar 2009 #9 Skrevet 5. februar 2009 ser du har lagt ut link på skravlesiden. du ser på en annen vogn enn den jeg har. vi har ikke separate kalesjer. og man må ha lettbag, men det måtte jeg ha uansett, for må bære babyen opp 4 etg. men jeg ville ikke gitt så masse for en søskenvogn når den eldste er såpass stor heller da. går jo etter hvert mot vår og da vil de jo heller gå. vi fikk babyen i sommer og broren var nesten to år. vi kjøpte den vognen vi har på reflex i trondheim. en venninne har samme vognen og er også kjempefornøyd. men er du sikker på at du kan ha babyen mot deg på den vognen du har tenkt å kjøpe? kunne ikke se det på bildene.. jeg trodde også jeg måtte ha babyen imot meg før hun kom. men har egntlig ikke tenkt mer på det siden. har en sånn åpning i kalesjen hvor jeg kan følge med på det som skjer i vogna. synes jeg har fått mye for pengene:)
storbil Skrevet 5. februar 2009 #10 Skrevet 5. februar 2009 http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16282483 Hva med denne? Var rimelig pris inkl bag, var d ikke? Lykke til med valget ditt. Jeg hadde carena double swing som søskenvogn, Den var kjempe god. Beste jeg har prøvd. Jeg syns sving bare hjul fremme er et totalt must jeg da:-) Hadde en tre-hjuling carena først men den var veldig tung pga at hjulene ikke kunne svinge. Men d er mye å velge på, så det er ikke lett.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #11 Skrevet 5. februar 2009 Her får du også mye for pengene:-) http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=13365305&WT.svl=Link
mamma til fire små Skrevet 5. februar 2009 #12 Skrevet 5. februar 2009 nei huff, nå er jeg trøtt!! tror kanskje jeg blanda, her ang alder på barnet du har. kan ikke se at du har skrevet noe om det. hvor gammelt er barnet som blir storebror eller storesøster? mente jeg så at han/hun ville være 2.5, men kan ikke se det nå. beklager altså! fryktelig rotete her. men svarer ihvertfall så godt jeg kan. du sier at det er nå du har penger,- vel da kan det kanskje være lurt å bruke de fornuftig ihvertfall. jeg er forøvrig gravid igjen, og kommer til å bruke babytravelen min enda noen år:)
mamma til fire små Skrevet 5. februar 2009 #13 Skrevet 5. februar 2009 den babytravel vogna jeg har ligner veldig på denne vogna! som anonym kl 21.47 har lagt ut link til...
LegallyBlond Skrevet 5. februar 2009 #14 Skrevet 5. februar 2009 Ville ikke valgt noen av dem. Om du har tid til å vente litt så ville jeg avventa. Babytravel vogna synes jeg var for dyr i og med at den var uten bager, falmet og slitt. Ville heller ikke valgt oth uten svingbare forhjul, ser for meg at den blir fryktelig tung å trille. Spesielt billig var det heller ikke.
Kæmma og trultene Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #15 Skrevet 5. februar 2009 Det stemmer det, hun er 2,5. Hun bruker vogn en del enda, så jeg er så usikker. Men det er kanskje sant at det ikke er et MUST å ha bebisen mot meg? Det blir jo stort sett når jeg har dem alene at jeg kommer til å bruke den, ellers blir det vel søskenbrett på kombivogna og pappas arm... Men vi er en del på lengre turer så må ha en med plass til to - men igjen, da trenger jeg kanskje ikke bebisen mot meg. Huff og huff jeg må bare vente jeg skjønner jeg!!!
mamma til fire små Skrevet 5. februar 2009 #16 Skrevet 5. februar 2009 nei det blir ikke et MUST! tror det er mest vanlig å ha dem forovervendt når vogna brukes som søskenvogn. vært annet med tvillinger kanskje. synes derimot at svingbarehjul er et must! må jo låse av hjulet mange ganger ute, og det merkes at det blir tyngre å kjøre. er deilig med svingbare hjul inne på butikker ihverfall. har de reflex der du bor? kan jo være de selger den billig hele tiden for alt jeg vet.
Kæmma og trultene Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #17 Skrevet 6. februar 2009 Takk for alle svar!! Konklusjonen ble at vi venter Skulle ha kjøpt nå for svigers er i byen og ville kjøpe til oss mens de var her (de er gamle og er her sjelden og ser dem ikke før bebisen er kommet...) men fikk dem tilslutt med på å heller sende oss penger når vi finner den vi vil ha De syns det var så tungvint, men skjønte det da.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2009 #18 Skrevet 6. februar 2009 Man trenger kanskje tvilling/ søskenvogn nå? Jeg har to tette, det er 19 mnd mellom de... nå er de blitt store, men da vi fikk nr to, brukte vi simo vognen med søskensete på, og litt senere fikk eldste rullebrett, eller hva jeg skal kalle det... Det er vel gjerne ikke så mange vogner som kan ha søskensete lenger? Dette er som sagt mange år siden, og simo vognen var på den tiden mye stivere enn dagens vogner Jeg har en søster som har tvillingvogn, med to svingbare hjul fremme. Jeg vet ikke merket, men det er ikke fysisk skille mellom barna, og de to er det bare 15 mnd mellom. Og han eldste har dårlig plass. Så skulle jeg hatt tvillingvogn til søskenvogn ville jeg ha testet den ut med det eldste barnet i og en bag, for å se om hun får plass...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå