Gå til innhold

Noen som har erfaring med kikkhullsundersøkelse av egglederne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått time førstkommende onsdag og lurer veldig på hva denne undersøkelsen egentlig går ut på?? Hva ser de der inne, og er det lettere å bli gravid etter en slik undersøkelse? Noen som kan fortelle litt om opplevelsen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det virkelig ingen her inne som har tatt dette??hmmm.. er visst en vanlig del av utredningen av infertilitet. Har prøvd nå i 13 mnd og ingen suksess så langt.. Tatt blodprøve og sambo har tatt sædanalyse.. ikke fått svar på dette enda:( syns det er grusomt å vente på alt mulig.. alt tar så lang tid..grr

Har ikke prøvd pergo eller andre medikamenter enda.. så får se om disse prøvene viser noe galt eller ikke.. smøre meg med en dose tålmodighet:)

Skrevet

Jeg tok en kikkhullsundersøkelse for en del år siden. De kan se ganske mye inni der. De sjekker vel for tette eggledere osv. Dette kan du spørre om når du kommer på sykehuset. Hos meg så de to tette eggledere men de gjorde ingen ting med det. Kan være at ting har forandret seg siden jeg gjorde det. Det er vel veldig individuelt under en slik undersøkelse hva de sjekker. Hvor stor sjansen og bli gravid etter en slik undersøkelser er sikkert forskjellig. Hvis de ikke gjør noe der inni så er vel sjansen den samme. Tror nok helsepersonellet er best og svare på dette.

Skrevet

Mokki:) takk for svar.. Gjorde de ingenting med det? Ble du utredet for infertilitet? Ble du gravid etter undersøkelsen??? Mange spørsmål dette:)

Skrevet

De gikk inn for og sjekke siden jeg hadde mye smerter i magen samt for og se sjansen min for og bli gravid. Begge egglederne var tette sannsynligvis pga infeksjon så jeg ikke har merka og sjansen var lik 0 for og blir gravid. Fikk konstantert endometriose noen år i forveien. I mitt tilfelle mente de det ikke var noe og gjøre ang og bli gravid på vanlig måte. og de kunne heller ikke fikse noe der og da pga det var helt umulig. Forholdet mitt sprakk rett etterpå så vi fikk aldri prøvd å få barn. Tre år etterpå ble jeg uventa gravid, stoooort sjokk for meg og legen ikke minst. Men jeg var uheldig og mista etter noen uker. Har jo lest rundt omkring at det er noen så har blitt gravid etter en sjekk innvendig men for meg virker det som om de da har fiksa litt inni der.

Du bør snakke med legen på sykehuset hva de har tenkt og gjøre hvis de finner noe galt med deg. Greit og skrive ned det du lurer på for du kan være litt groggy av narkosen etterpå og ikke huske hva du hadde tenkt og spørre om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...