Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 Jeg synes nesten aldri jeg ser en overvektig mamma med barnevogn. Nesten aldri noen jeg kan kalle små-lubne heller. Jeg synes det ser ut til at alle går tilbake til vanlige klær så fort de kommer hjem. På helsestasjonen er alle "freshe", og fine, og lite minner om at de for kort tid siden var høygravide. Er dette tilfeldig fordi det er Oslo-vest, eller er det sånn hos dere også? Jeg blir derfor ikke så imponert når jeg leser at noen får på seg vanlige klær igjen med en gang. Her vi bor er det mer regelen enn unntaket. Kan jo tillegge at de fleste fødende her ligger rundt 30+, så vi har jo ikke alderen "med" seg heller. Fikk selv på meg min str 36 en uke etter mine tre fødsler, og føler ikke det er så spesielt. Jeg er ikke stolt av kroppen min likevel. Magen er løs, og puppene henger slik de alltid har gjort.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 jeg vet ikke jeg... kanskje det er bedre tilbud om trimtilbud med barnevakt ol der du bor? her er det alle utgaver (bor rimelig landlig). her finnes ikke noe trimsenter, nermeste er 3 mil unna og de har såkalt mammatrim 1-2 ganger i uken og ikke til tidspunkt jeg har mulighet til å være med selv gikk jeg opp 40 kg v første graviditet. det var jo delvis min egen skyld, men svangerskapsforgiftningen og hypothyreosen hjalp godt til. med nr 2 la jeg på meg ca 20 kg. mer normalt med andre ord. er nå nede i "bare" 10 kg mer enn jeg var før jeg fikk barn... tror ikke jeg er så uvanlig faktisk. de fleste jeg kjenner får aldri mer på seg de klærne de brukte før de fikk barn. sier ikke at alle blir tykke, langtifra, men de fleste blir litt større, 1-2 kles-str.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #3 Skrevet 5. februar 2009 HI her. Takk for svar. Det er sikkert riktig som du sier, at mange går på treningssenter. Det virker sånn for "alle" ser super-spreke ut. Jeg får nesten litt angst når jeg møter på helsestasjon, for jeg er helt vanlig selv. Ingen fancy trening på meg, hehe.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #4 Skrevet 5. februar 2009 Hei! Her har vi treningssenter, jeg bor litt utenfor byen. Men er alenemor, så jeg syns det blir tungvindt og ordne med barnevakt hver gang. Min løsnings ble Vitamin 5 videoen fra Kari Jackeson, så nå kan jeg trene hver kveld om jeg vil enten det er kondisjon, styrke eller andre øvelser. Den er kjempebra! Anbefales. Hilsen en som slanker seg etter fødselen
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #5 Skrevet 5. februar 2009 Nå skal man helst ikke slanke seg mens man fullammer. Å ikke starte å trene før 6 uker etter fødslen, uten om å gå. Men kanskje dere på vestkanten ikke har fått med dere dette, å er mer opptatt av å komme ned i strl 36 fortere enn nabon.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #6 Skrevet 5. februar 2009 Bor ikke i Oslo lengre men har bodd der. På Majorstua er jo de aller aller fleste super pene og slanke. Har aldri i mitt liv sett så mange pene folk samla på et sted... Så det er nok heller Majorstua eller Oslo vest som er unntaket..
Gjest Skrevet 5. februar 2009 #7 Skrevet 5. februar 2009 Husker før jeg fikk barn selv så sa jo "alle" at nybakte mammaer var små-fete. At når man blir gift og mor så lar man seg forfalle. Joggebukse (gjerne litt skitten også), tjafset hår, ikke bry seg med å gjøre det beste ut av det man har. Stakkars mannen som når de blir foreldre får ei stygg kone. Nå når jeg er mor selv og har hyppig omgang med andre mammaer, noen nybakte og andre drevne, så er det skjelden jeg ser noen som ikke er normalt slanke. Freshe og fine er de også. Og jeg bor i et "dårlig" strøk.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #8 Skrevet 5. februar 2009 HI igjen: Ja, det er nok riktig at Oslo-vest/Majorstuen, står i en særskilling når det gjelder trendy mammaer. Ser du ett hederlig unntak er det meg som kommer trillende, hehe. Føler litt at man kan stoppe ti tilfeldige mammaer på Bogstadveien, og minst halvparten hadde vært kvalifisert for proffe modell-oppdrag.
Tokatter_USA Skrevet 5. februar 2009 #9 Skrevet 5. februar 2009 Det er sånn her også. Det er utrolig så tynne noen av dem er. Jeg tror ikke de trener så enormt (iallfall ikke de jeg kjenner) og de er ikke spesielt opptatt av utseendet (hestehale, praktiske klær, ingen sminke) heller. De er mellom 30 og 40 år. Min konklusjon er at de spiser lite og er i alminnelig god form.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #10 Skrevet 5. februar 2009 Bor så langt vest for Oslo at det ikke lengre er vestkant, og her er det ikke så mange fancy mammaer. Av de jeg har sett med vogn her er vel jeg av den slankeste sorten(uten at jeg bryr meg om noen er mindre fit, det er ikke min sak), uten at jeg er mager.(jeg er normalvektig og trent/atletisk) Vi har et treningssenter her, men det er lite, og elendig på barnepass, og det er mange i kommunen som bor langt unna, så er vel kanskje noe med det at mange ikke får anledning til å trene skikkelig,ja. (man trener ofte litt bedre på et senter enn hjemme i stua, er lettere å sluntre unna hjemme)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #11 Skrevet 5. februar 2009 hehe godt jeg bor her jeg bor da her er det nesten bare små feite nybakte mødre. mange blir ikke seg selv en gang. bare forfaller. heldigvis er ikke jeg en av de verste her.
Bunnies by night Skrevet 5. februar 2009 #12 Skrevet 5. februar 2009 Signerer HI, bor selv på Oslo vest... spesielt det at man også ser freshe ut i tilegg til å være tilbake i størrelsen sin:) Det kan jo også ha noe med utgangspunktet før man ble gravid å gjøre også... Er jo et visst fokus på helse og trening, og man har gjerne et sunt kosthold gjennom svangerskapet. Så for meg er det ikke noe WHOHOOOO at man er tilbake i samme størrelse og har fått kroppen tilbake etter kort tid:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå