Gå til innhold

Glukosebelastning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere vært på glukosebelastning? Evt hvorfor?

Hva skjer om det viser seg at jeg har svangerskaps diabetes? Hvorfor kan jeg ha fått det?

Synes dette er skummelt jeg, har vært på en slik glukosebelastning i dag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var 20 januar og fikk glimmrende resultater*S* jeg hadde 4,1 fastende og 5,0 etter 2 timer..Er jo for å se om man er i risiko gruppen,jeg måtte ta for jeg er overvektig....Men etter resultatey bedømme sier jeg bara power to the fat people*leR*

Skrevet

Jeg gjorde det i går, så har ikke fått svar ennå. Magen er en del større enn den skulle vært pluss at det var sukker i urinen. Babyene blir ofte store ved svangerskapsdiabetes, og siden jeg også hadde det sist gang ble jeg bedt om å ta prøven. Tror ikke man trenger å ha gjort noe for å få svangerskapsdiabetes. Jeg er hverken overvektig eller spiser spesielt mye søtt. Noen bare får det. Forrige gang måtte jeg da holde meg unna masse forskjellig søtt - melk, ost, syltetøy, pizza, vafler,+++++ og brus og snop selvfølgelig. Måtte også ta prøver hjemme før og etter måltidene. Slik klarte jeg å unngå å begynne på insulin. Det beste er jo å klare å kostregulere, for begynner du først med insulin er sjansene større for at du beholder diabetes etter fødselen også. Litt kjipt, men ble en vane det også - spesielt siden en vet det bare er for en kort periode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...