Gå til innhold

Svangerskapsforgiftning..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det med nr 1 og lå på grensen med nr 3. Lurer du på noe?

Skrevet

Hadde det med 1..... håper jeg ikke får det med 2 også.

Skrevet

Moren min hadde SF med både meg og broren min, så jeg har vært forberedt på at jeg kunne få det.

Var på priv. UL på tirsdag, da kunne han se på morkaka at det var betydelig økt risiko for at jeg fikk SF etter hvert.

Er snart i uke 25 nå..

Når begynte dere å merke noe?

Hva slags oppfølging fikk dere?

Hvordan ble fødsel?

Hvor mye veide baby'n?

Takk for svar :)

Skrevet

Jeg hadde termin 23 Februar, fikk SF mesten over natta ei og ei halv uke før termin. Våknet opp som en hval på føttene opp til lysken. Blotrykket hadde vært fint under hele svang. ca 120/75 men hos legen på akutttimen var det 160/100 og pluss på proteinen. Fikk akutt henvisning til fødepoliklinikken. Masse undersøkelser... blant annet UL, ctg, rønken,. Ble sendt hjem på "perm" pga at ungen hadde det fint. "Trodde" de. Inn og ut av sykehuset hver dag i 1 lita uke. Pratet om å sette meg i gang. Så gikk heldigvis vannet, gikk i over 1 døgn. så satte de meg i gang. Blodtrykk på 200/120. satt i rullestol/krykker og brukte crogs. Lillegutt var fullbåren men 2882gr og morkaken var veldig liten. Det viste seg at han ikke hadde fått nok næring noe de sa da de så morkaken. (han sov de 2 første månedene VELDIG mye og måtte få oppfølging av fysio pga. trangt i magen.)

Denne gangen har min lege lovet masse UL gjennom hele svangerskapet og jeg skal heller ikke gå over tiden. Er hellig overbevist om at Lille Danie ikke hadde overlevd da....

Men ikke ta sorgene på forskudd. Han er nå 1 år og kjempe aktiv. Helt frisk og som alle andre unger. verdens herligste unge. Masse lykke til...

Skrevet

Keisersnitt eller vanlig fødsel??

Skal på ny UL om ca 3 uker, og en til om 2 mnd.

Kontrollerer BT og urin en gang i uka(på jobben)..

Det gikk fint med både meg og broren min(han ble født i uke 34), det var for 27 og 25 år siden. Så regner med at det sikkert går bra.

Skrevet

Vanlig fødsel, sattser på det denne gangen også. Masse lykke til, det går nok bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...