mamma'n til ina og ada;o) Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 Dere som har, gi meg noen pluss og minus med å ha et sånt dyr... Fint hvis dere har noen gode råd og tips, før jeg går til anskaffelse av et marsvin. Det er eldste jenta mi som vil ha et dyr, så enten et marsvin eller en katt. Men jeg er litt allegisk mot katt så jeg er litt usikker om jeg tør å prøve det.
Gjest Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 Jeg har hatt marsvin. Jeg er også allergisk mot katt, og ble superallergisk mot marsvin. Reagerte sterkere på den enn på katt faktisk. Skal man har marsvin synes jeg man bør ha mer enn en, de er opprinnnelig flokkdyr, og kan bli ensomme. Buret må skiftes på ofte, blir lukt og en del bøss. Jeg kjøpte et voksent marsvin, og den var ikke så veldig kosete, likte heller ikke gå på gulvet..hehe.. Ble bare helt stiv.hehe. Så for min del ikke så mye positivt.. hadde konstant dårlig samvittighet for at den var alene. Fikk heldigvis gitt den til noen med flere marsvin, så den fikk et bedre liv.
Gjest Skrevet 5. februar 2009 #3 Skrevet 5. februar 2009 Da jeg var liten var jeg allergisk mot både marsvin og katt, men vi hadde marsvin likevel, og vi har nå to katter. Det lukter veldig stramt av hannmarsvinene. Men de er veldig koselig og snille, ihvertfall hvis de blir skikkelig tamme. Den siste vi hadde, ble et skikkelig kosemarsvin, men han døde dessverre etter kort tid. Og som mamman til lillegutt, så er det bedre å ha to. Jeg ville heller valgt å ha to hunhetterotter til mitt barn enn et marsvin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå