Jolina<3 Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 Vi skal til syden får å feire bursdagen min, da er jeg ca 20-24 uker på vei noe rundt der. Jeg er veeeldig gla i solen, selv kommer jeg fra "tropeland", så ingen sol er som ingen ferie. Så har jeg da hørt fra en venninde at jeg IKKE kan være i solen... for bebbisen kan bli BLIND av sollyset... er dette sant a?? Høres litt snodig ut..
ninsoer Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 mener å ha hørt at d var i uke 30 babyen først kunne se at lyse skinnte på magen. ikke hørt at ungen kan bi blind av d. å syns d hørtes litt rart ut.. aldig hørt at man ikke ska va så lenge ute i solen å vi kan jo ha mange dager i strekk me sol og fint vær hær oxo. men ville snakket me jordmor om d.. men vet mange som ha vært i syden mens de va gravide. eneste at man må ha lege erklæring på at d er geit når termin nærmer seg..
Jolina<3 Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2009 ja skal nok forhøre meg litt med jm.. har jo sett gravide på stranden om sommeren.. sprader rundt i solen med kjempe mage:) Litt vanskelig å tro at babyn blir blind?? Den kan vel lukke øynene og slik? og er jo masse mage i veien som holder litt av lyset ute..
ninsoer Skrevet 5. februar 2009 #4 Skrevet 5. februar 2009 ja syns d va rart. den kan lukke øynene.. men vi jo ikke no voldsomt lys.. du må skriv hær inne hva du finner ut..
Jolina<3 Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. februar 2009 Det skal jeg:) Har time hos jm igjen til tirsdag... da skal det spøres om mye rart:P
Bella27_ Skrevet 5. februar 2009 #6 Skrevet 5. februar 2009 en ting jeg vet anng. soling, er at du ikke må sole magen for lenge, pga. at fosteret kan bli overopphetet. men det vet du sikkert fra før av:)
ninsoer Skrevet 6. februar 2009 #7 Skrevet 6. februar 2009 Barn født sent på sommeren eller tidlig på høsten, blir høyere og får sterkere beinbygning enn de født om vinteren eller våren, ifølge britisk media. Dermed anbefaler de opphold i sola for de gravide, gjerne i bikini, eller eventuelt tilskudd av D-vitaminer for de med termin i perioden november-mai. Enda en unnskyldning for en liten sydentur nå vinterstid:) D over står på forsiden av BIM i dag.. så kan da ikke tro at d skulle være farlig.. men greit å hør me JM muligt hun har andre ting som ikke er så lurt i forhold te soling og varme..
Jolina<3 Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 6. februar 2009 Så fnt, nå gleder jeg meg til ferie.. tror nok jm vil berolige hun og. Men skal passe på slik at magen ikke blir for varm. kanskje helle litt kaldt vann på og bade masse^_^
missmulatto Skrevet 6. februar 2009 #9 Skrevet 6. februar 2009 Jammen kjære vene!!!!!!!!!!!!!! Bli blinde?????????? Da skulle man tro at mennesker i store deler av verden skulle gå rundt med hvite stokker da!!!!!!!!!!! Stakkars Afrika og andre varme strøk som er så heldige å være velsignet med solen større deler av året enn her hos oss. Men vent litt.................. det fødes jo friske barn der også.
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 6. februar 2009 #10 Skrevet 6. februar 2009 Babisen tar ikke skade av sollyse. De sier at babyen som lgger i magen om sommeren og sommerbabyer er de med sterkest beinbygning og det er jo pga solen så nyt solen kjære men bare pass på at du ikke blir for varm
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 6. februar 2009 #11 Skrevet 6. februar 2009 Hahahha, blind av sollyset.. Ler meg ihjel Hva med oss som faktisk går ute i sola UTEN en mage rundt oss da - vi blir ikke blind vi Men overoppheting er det du må passe på. Babyen har det BARE FINT så lenge du passer på å drikke nok vann og komme deg ofte i skyggen/vannet for å avkjøle deg. Og smør deg godt, for hormonene gjør at pigmentene i huden din er helt ville. Du blir fort brun, men kan lett få stygge pigmentflekker som ikke går bort(tror jeg)
syngejente Skrevet 6. februar 2009 #12 Skrevet 6. februar 2009 husker sist jeg gikk gravid,det var på sommeren.ble kjempebrun selv om jeg ikke lå i sola. Vi bor i Nord-Norge. Jeg smører meg altid godt. Har masse føflekker.og er livredd for kreft!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå