Gjest Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 Jeg lurer på om jenta mi på 2 år har diabetes. Hun tisser gjennom bleia hver natt og våkner våt hver morgen. Hun er grinete og vil legge seg med en gang hun kommer hjem fra barnehagen. Ellers god apetitt, men drikker kanskje litt mye vann. Hva er kjennetegnene på diabetes for barn og kan dere med diabetes-barn fortelle meg hvordan dere fant ut at deres barn hadde det? Hilsen bekymret mor...
Gjest Skrevet 5. februar 2009 #3 Skrevet 5. februar 2009 Jeg har ikke barn selv med diabetes, men er tante til 2 stk. Niesen min tisset på seg om natten. Drakk fremfor å spise. Var mye sur og grinete. Mørke ringer rundte øynene. Vekttap. Hun hadde bs på ca 34 når det ble oppdaget. Nevøen min hadde egentlig ingen symptomer for de oppdaget det så raskt pga søsteren hans. Jeg tror ikke du skal bekymre deg egentlig. Alt det du ramser opp er ganske typisk for alderen hennes. Er du alikevel bekymret så får du målt bs. Ikke værre enn det:)
Gjest Skrevet 5. februar 2009 #4 Skrevet 5. februar 2009 Ja, jeg får ta henne med til legen og ta bs.. Takk for at du svarte meg!
litengutt Skrevet 5. februar 2009 #5 Skrevet 5. februar 2009 Er du bekymret kontakter du lege for å sjekke blodsukkeret.Bedre å sjekke det, enn å være usikker. Skulle ønske jeg hadde kontaktet lege tidligere.Gutten min har diabetes, det begynte gradvis, tørst og mye urin, trøtt, etterhvert ble han grinete, sov mye og var aldri helt fornøyd. Tilslutt var han så slapp han han bare sov eller lå i fanget mitt.
Yo&La+spire Skrevet 5. februar 2009 #6 Skrevet 5. februar 2009 Det du beskriver er typiske tegn på diabetes, men også ganske normalt for en 2 åring....Eg fikk diabetes da eg var 12 og tisset og drakk mye, ble slapp, tørr i munnen og "neglelakkfjernerånde", gikk MYE ned i vekt. Hadde et blodsukker på 46 og er glad eg overlevde....Sjekk henne så fort som mulig, så slipper du å bekymre deg:) Kansje du kan sjekke på apoteket (du kan på noen apotek)? Det tar 2 min;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå