Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 Vi ønsker oss barn, men det haster ikke. Men når jeg hører andre venninner og bekjente blir gravide så reagerer jeg på en måte negativt, klarer ikke å bli glad på deres vegner uten at jeg må tenke at det er det jeg skal være. Innerst inne synes jeg jo det er kjempeflott for dem, og jeg gratulerer og sånneting.. men jeg klarer på en måte ikke å akseptere det. Og det er veldig veldig dumt av meg synes jeg. Er jeg sinnsyk ? sinnsykt missunnelig? hva skal det egenlitg bety? at jeg har veldig lyst på barn selv egentlig ? håper på noen snille svar, for jeg er snill
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 Noen ganger er det ikke ment til at man skal ha barn. Jeg mener naturen gjør sitt der. Mister man så er det noe galt, kan man ikke bli gravid så er det en grunn for at dere ikke er ment til å bli foreldre.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #3 Skrevet 5. februar 2009 vi kan få barn, vi vil ha barn, men det haster ikke akkurat nå. Derfor lurer jeg på hva grunnen for den dumme følelsen jeg får er... om det er missunnelse,,,, at jeg kanskje ønsker meg barn nå...
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #5 Skrevet 5. februar 2009 du kan ikke nor for hva du føler! og følelser er breddfulle av informasjon, noe rundt deg påvirker deg innvendig. Du har mange følelser inni deg ang dette med barn, savn, tvil om hvorfor dere venter osv (tenkte følelser, hva du føler selv vet jo ikke jeg;) ) og når det da er folk rundt deg som sier/gjør noe som påvirker deg innvendig blir alle disse følelsen en storm! Også springer det ut nye følelser som er rettet mot de rundt deg som satte igang denne stormen. Det er 100% menneskelig;) Og jeg syns du er flink som prøver å finne ut hvorfor du føler som du gjør, for det er første skritt på veien til å akseptere alle de rundt deg som tjater om barn, gravdiditet osv. Når du klarer å sette ord på dine følelser, og klarer å se dine indre følelser i sammenheng med den ytre stimuli vil du ike lenger få storn innvendig:) lykke til;)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #6 Skrevet 5. februar 2009 Hei. Jeg kjenner igjen den følelsen. Siden vi begynte å planlegge barn, har jeg dessverre følt det slik selv. Liker ikke å innrømme det, men sånn føler jeg det. Nå har jeg selv tre stykker, men merker at det stikker ørlite av misunnelse likevel hver gang noen bekjente er gravide. Og jeg vil jo absolutt ikke ha flere unger selv. Derfor er følelsen total irrasjonell. Derfor tror jeg litt det er følelsen å ha "fokuset på meg" jeg savner. Tror dette dessverre er litt vanlig. Men ingen vil nok innrømme det ute i den store verden.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #7 Skrevet 5. februar 2009 Tusen takk dere... godt å høre at jeg ikke er alene.og at det er "fornuftige" svar. Min tid vil komme.. kanskje det bare er det med fokuset. hehe uffda :-(
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #8 Skrevet 5. februar 2009 Du er nok hel normal som føler sånn. Føler det noen ganger jeg også.Men er samtidig oppriktig glad for at andre har blitt gravide.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå