Serial mom Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 Hva synes dere? E det en god kombinasjon med hijab og politiuniform? For min del synes jeg ikke det, synes samme regler skal gjelde for alle som bærer uniform i jobben sin. Kan de som er personlig kristen henge et digert kors utenpå politiuniformen sin også? Det e da regler ifm med å bære uniform, og da synes jeg det blir litt merkelig om man plutselig skal ha på et diger skaut! For ordens skyld, jeg er ikke rasistisk og stemmer heller ikke Frp, men dette syntes jeg er litt drøyt. Uniform er uniform!
Liljekonvall<3 Skrevet 5. februar 2009 #3 Skrevet 5. februar 2009 Om det er det som skal til for å få flere til å gå politihøyskolen, så syntes jeg det er flott! Politi får vi aldri nok av!
Gjest Skrevet 5. februar 2009 #4 Skrevet 5. februar 2009 hehe. dynke litt bensin på Hijaben og vi får en kjempefin molowscoctail:-) psser bra hos burkadyrkeren det..
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #5 Skrevet 5. februar 2009 Det er vel mer lønningene og arb.forholdene det skorter på mtp få politi i landet, ikke om man får ha hijab....
Bunnies by night Skrevet 5. februar 2009 #6 Skrevet 5. februar 2009 Politi i burka ville vel vært litt vanskelig å gjennomføre... det skal jeg være enig med deg i. Men at kvinnelige politidamer skal gå med hijab synes jeg IKKE er noe problem... "digert skaut" trenger det heller ikke å være, mange måter å bære en hijab. Uniformsregler ja - men gjør ikke meg noe at de endrer på disse reglene... heller en endring av disse reglene enn at muslimske damer velger å ikke bli politi pga at de ikke får bære noe de selv anser for å være en religiøs plikt... Hijaben vil i hvert fall ikke være til hindring for å gjennomføre arbeidsoppgavene, niqab derimot...
Gjest Skrevet 5. februar 2009 #7 Skrevet 5. februar 2009 Det er jo snakk om hijab og ikke burka så jeg ser ikke problemet.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #8 Skrevet 5. februar 2009 kommer nok til å få seriøse problemer med å ta en burka kledd politi seriøs altså,hehe! uniform er uniform! de har en standard.
___ Skrevet 5. februar 2009 #9 Skrevet 5. februar 2009 Jeg synes ikke det kan være noe problem med hijab. Det ser da som regel minst like ordentlig og vellstelt ut som de fleste hårmoter. Så lenge ansiktet ikke skjules ser jeg ikke problemet. poitiburka har jeg derimot litt vanskelig for å se for meg.
Full house Skrevet 5. februar 2009 #10 Skrevet 5. februar 2009 Aldri i verden om det tar seg ut! Hverken det ene eller det andre.
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 5. februar 2009 #11 Skrevet 5. februar 2009 Det var vel hijab, og ikke burka det var snakk om, og det syns jeg er helt greit.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #12 Skrevet 5. februar 2009 Spiller da ingen rolle for meg hva politiet har på hodet.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #13 Skrevet 5. februar 2009 Jeg personlig synes det er helt latterlig. Produkt av en religion med et helt twisted kvinnesyn !
___ Skrevet 5. februar 2009 #14 Skrevet 5. februar 2009 Hva som er twisted kommer jo bare ann på hva man har vokst opp med. Det er kulturer der det er like idiotisk å skulle måtte dekke til brystene, og til og med underlivet, når man beveger seg i det offentlige rom. Jeg føler meg ikke plagsomt undertrykket selv om jeg må ha klæ'r på kroppen hvis jeg skal ut. Sån regner jeg med at de fleste som bruker hijab også har det. Noen ganger er det noe herk, men oftest ville det føltes plagsomt nakent å gå uten. Så lenge ikke reglemanget blir slik at alle må bruke hijab ser jeg ikke problemet.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #15 Skrevet 5. februar 2009 Lurer på om de også har hijab under politiluen sin? Eller har de hijab med "politi" på? Blir det laget en spesifikk hijab til uniformen eller kan de ha hvilken som helst farge på den? Hva gjør de dersom de må ha ha på hjelm?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå