Gå til innhold

Noen som legger barna på magen om natten??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som "må" legge barna på magen om natten, fordi de ikke vil sove på ryggen??

Jenta mi sover bare på magen om dagen.. og på siden ved siden av meg på natten. Hun våkner med en gang hun ligger på rygg.. hmmmm..

Flere som har det slik.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vår eldste var slik at han kun fikk sove når han lå på magen. Han hadde det vel rett og slett ukomfortabelt på ryggen. Det var veldig stressende , for overalt står det jo at mageleie = krybbedød, men vi hadde rett og slett ikkeno valg. Han lå sammen med meg i sengen til og med! uff, det var en søvnløs tid:), jeg kjøpte en sånn pustealarm som lå i sengen hans, og som avgir en alarm om den ikke registrerer pust på 20 sekunder. Det roet meg litt ned.

Lillebror her er av en annan sort. han kan godt ligge å sove på ryggen, heldigvis.

Skrevet

Det hender vi må legge henne på siden eller på magen om natta. Ikke alltid hun roer seg på ryggen. Men jeg føler meg ikke helt trygg med det, men har gått bra så langt.

Da jeg var baby var det imidlertid mageleie som var det anbefalte. Og det har jo gått bra med de fleste :) selv om jeg skjønner at du stresser litt...

Skrevet

Hvis jeg kjøper sånn pustealarm, tror dere det er greit da??

Eller er det kun falsk trygghet? Dette er såå vanskelig. Prøvd å legge henne på ryggen mange ganger, men hun liker det rett og slett ikke!

Men det er jo som du skriver, at det har gått bra med oss fleste som sov på magen for noen år siden!

Skrevet

Sønnen min var akkurat sånn og vi la han på mage eller på siden. Men var hos kiropraktor og det viste seg at han hadde låsninger i korsryggen så det var veldig ubehagelig for ham å ligge på ryggen. Etter et noen behandlinger kunne han sove på rygg ;) Ikke sikkert det er det samme for deres jente, men kan jo prøve... Hadde følt meg mye tryggere med en pustealarm iallefall.

Skrevet

Hmm.. kanskje det! Har vært hos kiropraktor for kolikk da men.. men de gjør vel det kanskje litt annerledes med låsninger?!

Skrevet

Huff. Jenta vår likte bare å ligge på siden, og vi lot henne det med støtte mot magen slik at hun ikke kunne rulle over. Men når hun nærmet seg 3 mnd, kom vi en dag ned på soverommet, og da hadde hun likevel klart å rulle seg over på magen. Var jo mer "bevegelig" da. Vi fikk sant og si litt panikk når hun lå der med ansiktet ned i madrassen. Hun sov jo godt, men vi turte ikke legge henne på siden etter det. Det ble et par dager med sutring da vi konsekvent bare la henne på rygg, selv om hun lå inntil meg på sofaen hvor hun umulig kunne rulle på mage. Det funket det, og nå sover hun bare på rygg. Smerter i rygg tror jeg bare det er dersom hun alltid skriker i den stillingen, men høres ut som det bare er sovingen som er vanskelig.

Riktignok la de barna på magen før, og de fleste vokste opp, men krybbedødstatistikken sank også 80% etter alle begynte å få råd om å legge barna på ryggen. Jeg er ikke villig til å øke sjansen for at min unge dør en eneste promille hvis jeg kan unngå det!

Skrevet

Hei!

Kjenner meg igjen her ja. Jeg har en sønn som sover på magen, akkurat som mamman hans. Men han ligger i egen seng på natten. Så jeg fikk tips om denne alarmen, kjøpte den og den virker som bare det! Det vet vi, fordi den alarmen går som bare det når vi løfter ham opp og glemmer å skru den av.... Alarmen som vi kjøpte, heter Babysense II. Og så må jeg si, har man ett barn som nekter å sove på annen måte enn på magen, for tro meg, vi har prøvd å få ham til å sove på ryggen så er det en lettelse å få i hvertfall det hjelpemiddelet.

Nå har vi ett annet problem, og det er at han snur seg fra mage til rygg og våkner med ett kjempebrøl og er paddesur for at han ligger på ryggen... så hvordan jeg skal løse det problemet, det vet jeg ikke helt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...