Gå til innhold

Nå klarer jeg snart ikke mer....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille vennen min på 6 mnd hr hatt oppkast nå siden søndag. Lite er igjen. Det meste kommer opp av det lille han får i seg. HVer dag tror jeg det er den siste med oppkast og hver dag kommer det bare mer og mer. Var hos legen i dag med han. Men han har fortsatt to tre litt våte bleier i døgnet, så da skulle vi bare se det ann. Men nå har jeg vært supermamma i så mange dager og støtet resten av familien som også hade det i to dager at nå er jeg på randen til å bryte sammen. Gråt som bare det igår uten særlig trøst av mannen, for han er jo og trøtt som er på jobb hele dagen, selv om det er jeg som tar meg av de små hele tiden. Har lyst å dra bort en plass i helga og finne på noe med venner, men har dårlig samvittighet overfor mannen. Men bør jeg det da når jeg har tatt min del nå i en uke uten særlig hjelp...? Og lille gutten-stakkar. Er så intenst å hele dagen forsøke å få i han noe. Har fosøkt med nan, vann, farris, saft. og det meste kommer opp igjen. Klarer to tre skjeer med grøt så vil han ikke ha mer. Er så SLITEN!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei mamma til to sjarmtroll. Skjønner veldig godt at du er sliten og lei, og bekymret og irritert (kanskje? På mannen din? På legen? På at verden er urettferdig?). Klart at mannen din blir sliten av å gå på jobb - samtidig må jeg si at jeg tror menn står seg på å også være med på det som ikke er så kjekt hjemme. Tørke oppkast, bære kolikkbarn, og alt annet som tærer på kreftene. Hvis du tar deg et lite pustehull og skaffer deg litt overskudd - vil ikke det da være til alles fordel? DU vil ha mer å legge i potten i ukene som kommer, far vil ha god samvittighet og føle seg nyttig, poden kan fortelles når han blir større at far var så flink og så gjerne ville trøste og hjelpe da poden var syk. Syns også far kan vurdere å ta seg en dag fri, om han har mulighet for det.

Håper på snarlig bedring for gutten din og avlastning til deg!

Skrevet

Jeg skjønner godt at du er sliten og lei nå. Det er mange dager og bekymre seg overfor en som er syk. Håper han kommer seg snart. Ellers så tror også jeg at det kan være viktig for deg å få litt avlastning i helgen, om så bare for noen timer. Dra og tren, eller møt noen venninner for en kaffe. Si til mannen din at du er utslitt. Etter en natt med lite søvn kan jo han faktisk stikke av litt fra det hele og få andre impulser og andre ting og tenker på. Det får jo ikke du. Prøv å forklar det til han.

Lykke til, og god bedring til mini!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...