anjaslilje Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 Skjønner jo at det ikke er alle osm har tilgang på et ekstra rom men hvorfor velger så mange å ha barna på samme rom? er bare nysgjerrig.
Mamman til M&E Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 Mener du babyer? Trodde i såfall at det var innlysende, men kanskje du mener større barn?
MintCondition Skrevet 5. februar 2009 #3 Skrevet 5. februar 2009 For vår del er det fordi vi bare har to soverom, så dermed må barna dele
teta Skrevet 5. februar 2009 #4 Skrevet 5. februar 2009 her har vi tre soverom i huset, ett stort og to små, vi voksne har det ene lille, og barna på 3 og 1,5 har det andre lille, de har delt siden hun minske var 6-7 måneder. Har hatt null problem med at de to er på sammerom. Det store soverommet bruker vi som ekstra lekerom/loftstue/gjesterom/kontor, der har barna mesteparten av lekene sine, vi har en sovesofa og en skrivepult. Dette fungerer som bare rakker'n! Slik er det når en ikke har et stort hus, da må en utnytte det en har på best måte!
partyoffive Skrevet 5. februar 2009 #5 Skrevet 5. februar 2009 Vi har et extra rom, men allikevel sover v9re jenter på 4 og 5 1/2 sammen. De har alltid sovet sammen. Selv om de er natt & dag er de veldig avhengig av hverandre. For har de sovet sammen fordi vi ikke har hatt et extra rom. N9r vi flyttet hit delte vi de opp. Resultat: de lop fram og tilbake til hverandre til langt på natt. Det tok laaang tid for de sovnet. På morgenen fant vi de i samme seng uansett. De tisker og hvisker litt på kvledstid nå også, men sover bedre enn når de var adskillt. Når/hvis de uttrykker at de vil ha hvert sitt rom, skal de få det.
Gjest Skrevet 5. februar 2009 #6 Skrevet 5. februar 2009 Så lenge jeg ammet var det absolutt det mest praktiske (les det innebar mer søvn for meg enn om jeg skulle hatt barnet i et annet rom), og da småen raskere enn hva sundt er lærte seg å klatre ut av senga si så foretrakk jeg å ha ham i nærheten slik at jeg våknet hvis han var på vei opp av senga.
brooklyn Skrevet 5. februar 2009 #7 Skrevet 5. februar 2009 Vi har 4 soverom så det er ikke NØDVENDIG at de deler rom, men storebror ville at lillebror skulle ligge på hans rom. Lillebror sovner bedre og enklere om kvelden av å ligge på samme rom som broren, og de våkner ikke av hverandre om kvelden/natten, om det er litt støy/gråt fra den andre. Tenker å ha dem på samme rom litt fremover, til storebror kanskje ytrer ønske om å ha eget rom, eller vi ser a det ikke går så bra lenger. Storebror er 3,5 og lillebror 8 mnd, og jeg ammer fremdeles om natten.
Sessa ruger igjen... Skrevet 5. februar 2009 #8 Skrevet 5. februar 2009 Her skal jeg ha ungene på samme rom fra jeg slutter å nattamme og en del år frem i tid. Vi har to store soverom i tillegg til vårt og frøknas, men de er i en annen etasje og jeg vil helst ha ungene i nærheten til de er litt større. Er 2,5 år og 6 mnd nå.
erteposen + 4 Skrevet 5. februar 2009 #9 Skrevet 5. februar 2009 Mine vil det. De er tett i alder og litt avhengig av hverandre. Nå har minsten fått eget rom, men ligger enda inne i køysenga med broren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå