nøstegutt Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 For dere som har født før..er det slik at vekta på babyen øker for hver gang...?jeg har to gutter som ved fødselen veide 3900gr og 4200gr, begge født noen dager etter terminen. Venter nå en gutt i slutten av april...er så frykteli redd for at denne babyen blir enda større.... jeg spiser sundt å går turer flere ganger i uka..er det noe mer jeg kan gjøre?? c",)
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 Ja det er ganske vanlig, men ikke absolutt. Min er estimert til å bli samme størrelse (men det vet vi jo ikke sikkert før hun blir født da) Trøst deg med at når du har født før er du bedre rustet til å føde flere og større barn - såfremt det ikke har gått 6(7?) år mellom fødslene og du igjen blir regnet som førstegangs.. Tviler på jeg får problemer med å skli ut en 4kilos unge gjennom tunnellen min..hahahaha =)
nøstegutt Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2009 Neida er ikke så lenge siden sist. 4 år akkurat siden sist fødsel.. :-) Håper denne gutten vill ut litt før termin..
firabelli Skrevet 5. februar 2009 #4 Skrevet 5. februar 2009 Hei;) Sitter her å venter på nr 4. Termin i dag her... Mine søte små har blitt større for hver gang, men samtidig blitt født nærmere og over terminen.. Jenta vår kom for snart 9 år siden, hun var 3385 g og ble født tre uker før terminen. Gutt nr 1 kom i 2002, født to dager før terminen og var 3550 g. Gutt nr 2 kom i 2006, måtte settes igang 14 dager over terminen og han var 3880 g. Alle var 51 cm lang... Var hos jordmor i dag og hun sa denne ikke er allverdens stor, så d blir spennende å se... Dette er i alle fall min erfaring... Lykke til;)
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 5. februar 2009 #5 Skrevet 5. februar 2009 Jeg var på vekst estimering igår faktisk. Nr.1 kom 14 dager over, og veide 3910 Nr.2 kom på termin og veide 4380. Jeg klarer ikke å føde så stort barn som dattera mi igjen, så da blir det snitt. Lillebror i magen er estimert til å vare ca. 15% over gjennomsnittet, altså 4kg ved termin. Men skal tilbake om 1mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå