Gå til innhold

Har ikke penger igjen!! hva gjør jeg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter igjen med 0 kr, etter at jeg hadde glemt jeg hadde avtalegiroer i nettbanken som trekker automatisk for regninger, og nå tenkte jeg at jeg var trygg mde de pengene jeg hadde igjen til neste overgangstødnad. Men nei, de har trukket alle pengene :( Var 2500,- og nå sitter jeg igjen med 0 kr!

Aner ikke hva jeg skal gjøre???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du noen du kan låne av?

tomflasker å pante?

Skrevet

tror jeg ville tatt en tur på sosialkontoret....

Skrevet

Vil det si at du har blitt trukket dobbelt? Eller har du brukt litt mer penger enn du burde denne mnd?

I det første tilfelle kan du ringe de du har betalt dobbelt og fortelle det så får du nok penger tilbake.

I det andre må du neste høre med familie og venner om du kan låne litt til du får penger. Men pass på at du kun låner til det absolutt nødvendigste, slik at du ikke går for mye i minus neste mnd også.

Hvis du ikke har noen å låne av kan du ta turen til sosialkontoret og høre om du kan få nødhjelp/nødlån, og hvis du heller ikke får det må du nesten ta turen til kiwi å tråle hyllene etter varer som er gått ut på dato slik at du får penger for de.

Du har ikke ei sparebøsse, flaskpant el? Vanskelig å strekke det til den 20 kanskje men...

Lykke til:)

Skrevet

Mange fine råd over her :)

Ellers ville jeg fått en oversikt av hva som finnes av mat i skuffer, skap og fryser - som regel er det mer enn vi tror! Da kan du kanskje bake brød, rundstykker osv og kanskje ha endel middager m pasta/ris/suppeposer/pannekaker og frysemat. Blir ikke akkurat noe fråtseing, men det kan kanskje funke for en 14 dagersperiode??

Lykke til :)

Skrevet

Har du fått bidrag denne mnd?

Får du bostøtte? Den kommer før den 10.

Kan vel ikke mene at du ikke får noe penger inn før 20.?

I så fall får du nok hjelp på sosial kontoret, kan jo ikke gå uten penger i 2 uker!

Lykke til :)

Skrevet

Jeg føler meg skikkelig flau her, var på sosialkontoret idag på møte, for å få redusert barnehage prisen og har søkt om bostøtte, men problemet er at jeg har mange lån og regninger å betale hver måned, så de sa det de skulle hjelpe å betale for barnehagen neste måned.

OG SÅ skjer dette... :-/ blir det ikke dumt å komme opp og søke om krisehjelp?

Skrevet

for min egen del ville i hvert fall sosialkontoret vært absolutt siste utvei, eller, det ville aldri skjedd... jeg hadde lånt av familie, og skaffet meg bedre oversikt over egne inntekter og utgifter veldig fort....

lykke til, du finner nok en løsning:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...