Gå til innhold

Er knekkebrød for hardt for små mager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt kaster opp av vanlig brød; jeg har forsøkt omtrent det meste inkl fruktmos på skiva, men han resolutt kaster opp.

En dag jeg spiste ryvita, så fikk han en liten bit og knasket i vei. Derfor kjøpte jeg en pakke wasa frukost, det er jo relativt lyst knekkebrød mtp akrylamid så derfor vil jeg ikke ta mørkere. Nok om det :)

Knekkebrød er jo grovt, så derfor er jeg redd det vil være for hardt for den lille magen hans.

Han blir 1 år om noen uker forøvrig...

Kan jo legge til at han kaster opp av ganske mye mat; hittil er det 3 glass fra hipp og 2 nestle økologisk som han godtar. Så jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre.

Han legger godt på seg, helsestasjonen har vel ment vi skal slanke han siden 6 mnd. Legen der sa "det gjør ikke noe å kutte på amminga, du ammer jo smør".. Og nei jeg går ikke til den legen igjen :)

Har tenkt til å ta det opp med de på 1 års kontrollen; det at de har mast så mye med vekta hans har gjort meg enormt usikker. Spiser han nok, riktig, feil osv. De hører jo ikke etter; jeg sa at han ikke spiser brød hvorav de sa like etter " ikke ta smør på skiva hans da". Så regner med det er null hjelp/støtte/råd å få derfra.

Nå skal han snart over på vårt kosthold, men vi spiser jo ikke så veldig barnevennlig mat egentlig.

Lasagne med salat er greitt, krydret kylling med gresk salat ikke så greitt.. Så da blir jo glass en løsning siden jeg uansett må lage egen mat til han.

Nei nå sporet jeg veldig av her fra mitt opprinnelige spørsmål :) Men begynner å bli lei av å tørke oppkast...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...