Gå til innhold

20 mnd og går ned i veky

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har alltid vært slank.

Han begynte å flate ut etter at han ble inntrodusert for vanlig mat, og nå ligger han under percentil skjemaet. Har ikke bekymret meg så mye, og han er til utredning for allergi. Prikketestene viste ingenting.

Det som bekymrer meg er at han nå går ned i vekt... Han har ikke spesielt mye å gå på 83 cm og 10 kg.

Har noen opplevd noe lignenede?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det akkurat det samme, sønnen min er straks 16 mnd, 84,5 cm og 9885 gr, men vi har vært til utredning og fått noen svar alt som helt sikkert ikke gjelder din sønn:) Men vi skal sjekke ham for refluks og annet. Går til ernæringsfysiolog på Riksen for å få i ham mer kaloririk mat:) Er utrolig stressende og bekymrende når de går ned i vekt og detter ut av skjema og man ikke får gjort noe med det. Be om å bli henvist til en ernærigsfysiolog og en barnelege, vi sto på til vi slutt kom inn på barneklinikken på Riksen og da kom den ene testen etter den andre og vi vet jo nå noe av grunnen:)

Skrevet

Takk for svar. Har du lyst til å si hva noe av grunnen er? Kan prikketester være negative, men at det likevel er allergi?

Skrevet

En av grunnene til at gutten min sliter med vekta er at han mest sannsynlig har Williams syndrom, er bare 2-5 tilfeller i året så du er nok trygg der:) I tillegg er han ikke alltid så enkel å få i mat, til tider vil han bare ha yoghurt og melk, så han testes ut for refluks nå, siden melkeprodukter lindrer sure oppstøt og han hyler ved synet av annen mat. Selv de gangene han spiser annen mat få han ikke i seg nok energi... Legene lurer litt de også, så han skal sjekkes for alt, men det tar jo litt tid:) Vi har vært heldige og tatt avbestillingstimer på Riksen selv om de til tider passer utrolig dårlig. Prikktester kan slå negativt ut når de er så små selv om de er allergiske, tror det var derfor de tok blodprøver i tillegg, men vi har tatt nye nå for å dobbeltsjekke:) I tillegg ska vi på spiseteamet for å få i ham mere mat og for å lære ham å spise mat som ikke er flytende:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...