Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 Min sønn har inntil nylig gått i en barnehage ett stykke fra der vi bor. Han gikk på en småbarnsavdeling sammen med 12 andre barn, der han var minst. Det var to jenter som var et par månder eldre. Vi hadde egentlig aldri problemer med å levere han, og trodde han hadde det fint i barnehagen. De slet litt med å få han til å sove, men han hadde rundt 1 time hver dag. Når vi hentet han og kom hjem var han allikevel ofte sur,grinete og sliten og trengte en blund til i 16 tiden..og la seg allikevel for å sove 19. Men, nå har han for 3 uker siden begynt i en ny barnehage like i nærheten av der vi bor. Der er han blandt de eldste av 15 småbarn, og har 4 jevnaldrede gutter (18 mnd gamle) han leker med. Gutten vår er totalt forandret! Han er strålende blid hele tiden!! Han sover 2 - 2,5 timer i barnehagen. De i barnehagen kommer hverdag med tilbakemeldinger om hvor fantastisk blid og snill gutten vår er. Vi merker det også hjemme.. han trenger ikke ettermiddagshvilen sin og humøret er på topp. Kysser og klemmer på oss, synger for seg selv og ler mye! Synes det er så stor kontrast fra forrige barnehage...trodde han hadde det bra der..men nå begynner jeg å lure... får sjikklig vondt inni meg av å tenke på at han kanskje har misstrivdes der...
Tone321 Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 Kanskje at han ikke følte at han mestret det samme som de andre barna? Det er utrolig hvor mye det kan gjøre med selvbildet til et barn, når han/hun føler seg flink:) Jeg tror det er lettere for barn å forholde seg til andre barn som er på samme nivå i utviklingen. Han har nødvendigvis ikke hatt det ille i den andre barnehagen selv om han trives enda bedre i denne. Gled deg over at han har det bra nå!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2009 #3 Skrevet 6. februar 2009 Akkurat som om jeg skulle skrevet dette selv :-) Vår gutt gikk også i en barnehage et stykke fra der vi bor. Der var han en av de yngste av 14 unger. Trodde han trivdes, selv om ettermiddagene hjemme var et mareritt. Sur og grinete helt til leggetid. Rett før nyttår fikk han plass i en ny barnehage, like nedi bakken her... Vi takka ja til den plassen, og har ikke angret et sekund. Gutten er totalt forandret. Nå er han en av de eldste, 3 jenter som er eldre en ham. Han leker og har det helt topp hele dagen. Personalet kommer med tilbakemeldinger om at han er så blid og snill hele dagen. Og ettermiddagene hjemme er blitt helt annerledes. Han er blid og glad, spiser godt med middag, noe han så og si aldri gjorde når han gikk i den andre barnehagen. Så ja, jeg synes også det er en stor kontrast fra den forrige barnehagen. Har ikke tenkt så mye over det før jeg leste det du skrev. Det viktigeste er jo at de har det bra nå, så får nå fortid være fortid :-) Jeg ser jo at gutten gleder seg til å gå til barnehagen hver morgen, og når gutten er glad og fornøyd er mammen glad og fornøyd :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå