bobler av lykke ♀ ♀ Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 jeg kjenner skikkelige stikk der nede. Jeg har veldig lite kynnere om dagen i forhold til slik det har vært så jeg føler ikke at jeg har kynnere som modner eller åpner livmorhalsen.. For 2 uker siden ble det sagt at mormunnen var myk og moden og at det nok bare var tidsspørsmål om når ting kommer i gang... så altså... nå kjenner jeg disse skikkelige stikkene (sånn vondt og ofte at jeg merker de hele dagen) og da jeg skulle "kjenne etter" oppi der i dusjen i går kveld for nysgjerringhetsskyld ble jeg skikkelig overrasket. For i forhold til hvor dypt det pleier å være før jeg når bunnen i skjeden var det bare noen cm før jeg nådde helt oppi. altså bare en 4-5 cm dypt... hvorfor det da? er det det som er stikkene? noen som vet om det er vanlig at selve skjeden blir "kortere" rett før fødsel? lå i hele natt og kjente stikkene men hadde lite sammentrekkninger i magen og det er helt likst i dag. Lå og ventet på rier jeg for jeg føler at det siste døgnet har blitt så annerledes der nede at det må ha tatt en ny vending eller?!
~Roskva~ Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 Hehe, høres ut som om det kommer baby snart... Lykke til :-)
bobler av lykke ♀ ♀ Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2009 hehe. joda. den kommer vel uansett snart men altså, er det vanlig å bli sånn? og uten kynnere eller rier?? merker ingenting i magen jeg. den siste uka har det vært helt topp å gå gravid i forhold til de maseriene jeg hadde for 14 dager siden men nå føler jeg liksom at det skjer noe der nede men at jeg ikke merker noe som helst annet enn disse stikkene... aldri merket slike før? da har det alltid vært kynnere som har gått over til rier..
~Roskva~ Skrevet 5. februar 2009 #4 Skrevet 5. februar 2009 Nei, ikke vet jeg... Det var ikke sånn da jeg fødte, men så har jeg også bare født én gang og har ikke så mye erfaring... Men jeg har jo hørt at flergangsfødende ofte ikke merker like mye til åpningsriene som førstegangsfødende. Kanskje du burde ringe jordmor eller føden og spørre? Hvis vannet plutselig går, så kan det jo hende at det går kjempefort?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå