bobler av lykke ♀ ♀ Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 jeg kjenner skikkelige stikk der nede. Jeg har veldig lite kynnere om dagen i forhold til slik det har vært så jeg føler ikke at jeg har kynnere som modner eller åpner livmorhalsen.. For 2 uker siden ble det sagt at mormunnen var myk og moden og at det nok bare var tidsspørsmål om når ting kommer i gang... så altså... nå kjenner jeg disse skikkelige stikkene (sånn vondt og ofte at jeg merker de hele dagen) og da jeg skulle "kjenne etter" oppi der i dusjen i går kveld for nysgjerringhetsskyld ble jeg skikkelig overrasket. For i forhold til hvor dypt det pleier å være før jeg når bunnen i skjeden var det bare noen cm før jeg nådde helt oppi. altså bare en 4-5 cm dypt... hvorfor det da? er det det som er stikkene? noen som vet om det er vanlig at selve skjeden blir "kortere" rett før fødsel? lå i hele natt og kjente stikkene men hadde lite sammentrekkninger i magen og det er helt likst i dag. Lå og ventet på rier jeg for jeg føler at det siste døgnet har blitt så annerledes der nede at det må ha tatt en ny vending eller?!
Mia29 Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 Jeg kan også få litt slike stikk innimellom . Er 31 fullgåtte i dag. Men har ingen av de andre symptomene du beskriver. Har fortsatt rikelig med kynnere. Jeg har en følelse av at det kommer litt av hvordan babyen ligger i forhold til blæra. Men dette har bare vært min ukvalifiserte forklaring for min egen del. Ut fra symptomene dine ville jeg tatt en telefon til legen å bare forhørt meg hvis du er bekymret.
to_tette? Skrevet 5. februar 2009 #3 Skrevet 5. februar 2009 fikk samme "overraskelsen" som deg i tiden rett før forrige fødsel, at skjeden var så kort... det er kanskje ikke så rart, når man tenker på at babyens hode er festet og presser nedover kynnere hadde jeg hele svangerskapet, og når kynnerne gikk over til å være rier aner jeg ikke, fikk ihvertfall høre at jeg var halvferdig da vi kom til sykehuset. jeg og kjenner stikk, gjorde det i store deler av første svangerskap, og kjenner det veldig godt nå allerede (29.uke) hver gang jeg rører på meg omtrent
missmam Skrevet 5. februar 2009 #4 Skrevet 5. februar 2009 HAr slike stikkinger np ig hadde det forige svangerskap også! Spurte jordmor om dette.. Det er hodet til babyen som beveger seg.. Det ligger med hode ned og er da mest sannsynlig ikke ordentlig festet Så stikkingene er som sakt babyen som beveger hodet.. det er skikelig ekkelt og vondt..
bobler av lykke ♀ ♀ Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. februar 2009 babyen her ligger i seteleie og relativt langt oppe enda. JM sa at det var ikke sikkert at den kom til å gå så langt ned å feste seg heller. Men er mulig at det er babyen som presser nedover selvom det ikke kjennes slik ut heller... har hatt en del nedpress for et par uker siden og det kjentes annerledes ut. Har ikke hatt mer eller mindre av disse stikkene eller kynnere siste døgnet. Men når jeg først får en kynner er den mye hardere og mer nedi magen nå enn ellers så jeg føler at det er annerledes enn de jeg pleier å ha selvom de ikke kommer ofte og ikke er regelmessige enda. Er jo lov å håpe at det begynner å gjøre seg klart til åpning snart er i god form men merker at jeg er mye trøttere i dag, akkurat som om kroppen mer enn gjerne sover litt for å samle krefter... Kanskje det er stille før stormen? Eller bare ønsketenkning, hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå