Gjest Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 Snakket nettopp med en venninne og hun hadde fått et problem. Hun satt inn hormonspiral for 4 år siden og har ikke hatt noe problem med denne. Blør i 3-4 dager ca en gang i mnd. Nå hadde hun blødd i over 2 uker og begynte å bli litt bekymret for om det enten kunne være noe galt elelr at hun kan ha blitt gravid. Som hun selv sier så blir en jo gjerne lurt itt av psyken, for plutselig måtte hun på do i ett kjør osv ;-) Hun lurte på om jeg hadde hørt om dette før, men det har jeg ikke, så spør dere for henne jeg. Noen med noen erfaringer her?
Gjest Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 Hvis jeg ikke tar helt feil nå, så betyr det at spiralen er oppbrukt om man plutselig begynner å blø etter å ha hatt den inne i flere år. Hun bør kontakte lege.
Gjest Skrevet 5. februar 2009 #3 Skrevet 5. februar 2009 Ja, hun har prøvd å ringe, men legen her har fri til mandag, så hun får ikke tak i før det. Skal videreformidle beskjeden:-) Men, skal ikke hormonspiral vare i minst 5 år da?
Gjest Skrevet 5. februar 2009 #4 Skrevet 5. februar 2009 Jo, den skal det, men nå er den allerede 4 år gammel og dermed er det ikke helt utenkelig at den kan være oppbrukt allerede.
klg,2 boys now:) Skrevet 5. februar 2009 #5 Skrevet 5. februar 2009 trodde den skulle byttes hvert 3.år...ring legevakten hvis hun ikke har tilgang på lege.ville sjekket det ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå