Gå til innhold

Snuppisa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei du, lurer på hvordan du visste at du hadde mistet i uke 5 ? Skrev i den andre tråden også. Lurer så på om det er dette som skjer meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg merket ingenting før jeg var 9 fullgåtte uker, da begynte jeg å blø litt på kvelden (på 2-års dagen til dattern min, av alle dager...). Dro da til legevakten, og han ordnet UL på sykehuset for meg dagen etter. Det var den kjipeste natta jeg har hatt noen gang. Blødde ikke så mye, men hadde vondt i korsryggen hele natta, så jeg skjønte vel da at jeg hadde abortert (men jeg hadde jo selvfølgelig forhåpninger om at alt kunne være bra likevel). På UL på sykhuset så hun ikke noe embryo, kun plommesekken. Det hun så tilsvarte da slik det ser ut i uke 5, så det var tydelig at det hadde sluttet å vokse da. Det var kjipt å vite i etterkant at jeg hadde gått rundt i over fire uker etter det uten å ane at noe var galt...- Så skulle noe vært galt hos deg så kan du i hvert fall være glad for at det blir oppdaget med en gang, for det var nesten den verste biten syns jeg...MEN jeg er positive på dine vegne, og krysser fingrene for at alt er som det skal!!

Skrevet

Ja jeg skjønner. Korsryggsmerter ja, jeg føler jo jeg har hatt murringer jeg også, men det sier jo mange at er helt vanlig rundt ikm. Huff jeg merker at jeg bare blir mer og mer forivrret. Alt kan stemme, samtidig ikke stemme av det man leser her inne. Kun plommesekken ? Vil det si livmoren ? På ultralyden igår så hun nemlig kun livmoren med en stor tykk hinne inni, ingen tegn til åpning eller blødning. Hun sa at om jeg hadde vært 5 uker på vei hadde hun kunne sett noe, men at det nå var for tidlig desverre. Jeg hadde EL den 20ende og ikm enten lør 31 eller tir 3 februar. Jeg er ikke sikker på om jeg skal regne ut ifra mine normale sykluser, eller om jeg skal regne ut i fra at jeg fikk el to dager tidligere enn normalt. Du så kanskje på FF-grafen min ?

Samtidig så merket du jo ingenting da du mistet, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg skulle merke noe nå. Altså hva er forskjellen ? Om du mistet i uke 5 kan jo liksågjerne jeg ha mistet noe nå. Jeg forstår bare ikke hvordan en lege/gynekolog kan mene at jeg 99% sikkert har abortert nå, med tanke på at det eneste hun kan bruke som grunnlag for å si noe slikt er at jeg fikk negativ test hos lege igår. Og ikke knall-sterke positive.

Ellers har jeg jo positive tester, ingen blødninger. Altså HVORFOR mener hun at jeg 99% sikkert har abortert ? Det forstår jeg bare ikke, på hvilket grunnlag.

De korsryggsmertene, var det murringer eller ORDENTLIG smerter ? Jeg trodde som sagt at det var vanlig med murringer i korsrygg ved feks ikm. Takk for svar :) er snilt.

Skrevet

Jeg hadde også murringer i korsryggen da jeg var gravid med dattern min, men det var kraftigere nå som jeg mistet. Ettersom jeg har vært gjennom en fødsel før kan jeg sammenligne det med de svake takene man får i ryggen til å begynne med i fødselsforløpet. Det var altså såpass vondt at jeg ikke fikk sove. Men dette var jo da altså ikke før jeg var 9 fullgåtte uker da. I uke 5 hadde jeg ingen forutsetninger for å merke at noe var galt, annet enn jeg i etterkant har tenkt at symptomene mine ikke var så sterke som de var da jeg var gravid sist.

Plommesekken er ikke det samme som livmoren nei. Og det at de bare ser plommesekken i uke 5 er heller ikke negativt, men når man kun ser en tom plommesekk etter 9 uker er det noe som er feil...

Jeg skjønner ikke hvilket holdepunkt hun hadde for å si at du med 99% sikkerhet har mistet, det syns jeg høres veldig rart ut. Derfor syns jeg heller ikke du skal legge så mye vekt på den denne damen har sagt i det hele tatt(selv om det selvsagt ikke er lett). Jeg tror imidlertid det er fornuftig av deg å være avventende. Du kommer uansett ikke til å kunne lese deg til svaret her inne, selv om man så gjerne vil:-)

Skrevet

Helt riktig og helt enig ! Jeg må nok pent vente på svaret fra hcg-prøven til mandag, den vil jo ikke kunne fortelle meg om jeg fortsatt er gravid, men i allefall gi meg en indikasjon på hvorvidt jeg har vært det eller ei. Så får jeg jo da evtl svar to-tre dager etter det igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...