Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 Når jeg handler bruker jeg og kjøpe meg drikke. Drikker den før jeg betaler for den. Jeg blir fort svimmel på butikker. Takler ikke og stå i kø. Da må jeg ialf drikke noe. Sjekker altid kontoen så jeg vet jeg har penger til den. Flere?
*bolla pinnsvin* Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 Har jeg gjort et par ganger. Spiller jo egentlig ingen rolle så lenge du betaler for det du har drukket.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #3 Skrevet 5. februar 2009 Nei, gjør ikke det. Synes det er en uting. Unger som spiser boller og pimper kuli. Nei, betale først, spise etterpå. En butikkansatt jeg prata med engang, sa ikke noe på det sa han, men at de ble litt irriterte når folk kom med halvspiste epler og bananer. Da blir det jo feil. Uansett.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #4 Skrevet 5. februar 2009 Ok,bor på et lite sted der alle kjenner alle. De som jobber der har aldri sakt noe så er sikkert greit. Har hendt jeg har svima av noen ganger og. Det er flaut det! HI
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #6 Skrevet 5. februar 2009 Jeg synes ikke noe om det. Så lenge du faktisk betaler for det (det er det ikke alle som gjør) er det nok mest irriterende. Det gjør det også vanskeligere for oss som handler med barn å forklare at de ikke kan få noe før vi kommer hjem eller i hvertfal før vi har betalt. Jeg må inrømme at når jeg ser på dem som går å spiser i butikken som småtyver og i hvertfal med litt dårlig moral. Kan du ikke bare drikke litt før du drar?
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #7 Skrevet 5. februar 2009 Jeg drikker før jeg drar også,men etter en lang gå tur hjelp ikke det. Nei har ingen bil. Skal jeg heller svime av da? Istede for og drikke?
It's all about me Skrevet 5. februar 2009 #8 Skrevet 5. februar 2009 Da jeg var gravid og avhengig av drikke til enhver tid hadde jeg alltid med meg en flaske vann i veska. Å drikke i butikken før jeg hadde gått igjennom kassa falt meg aldri inn. Det samme lærer jeg nå sønnen min og takk og lov har han forstått det.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #9 Skrevet 5. februar 2009 Anonym 10:02, mener du at andre handlende skal ta hensyn til deg og barna dine????? Hva med alle de ungene som klarer å skrike seg til boller og godteri? Hva med ungdom som bare kjøper snop selv om det ikke er lørdag? Hva med diabetikere som får føling og MÅ spise/drikke noe for ikke å bli veldig dårlig??? Her får du nok ta ansvar for dine egne barn og lære de hva som du mener er rett og galt.. Kan ikke forvente at andre handlende skal ta hensyn til dere.....
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #10 Skrevet 5. februar 2009 1: ta med drikke på egen flaske. 2: kjøp en drikke, betal den, drikk opp og gjør resten av handlingen etterpå.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #11 Skrevet 5. februar 2009 Jeg mener ikke at de må ta hensyn til det, men jeg må få lov til å misslike det. Om mine unger hyler fra de kommer inn i butikken til vi går igjen så er det sikkert en del som missliker det også, uten at jeg trenger å ta hensyn til dem av den grunn.
jordbærsjokolade Skrevet 5. februar 2009 #12 Skrevet 5. februar 2009 Jeg gir datteren min alltid en boks med eplejuice jeg, og kanskje ett rundstykke i butikken-før -jeg har betalt for det. Men jeg har spurt personalet et par ganger om det er greit og det har ikke vært noe problem i det heletatt. Jeg passer alltid også på at jeg har nok kontanter til å betale med, sånn i tilfelle kortet mitt ikke virker. Hvis ikke hadde det blitt veldig flaut:)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #13 Skrevet 5. februar 2009 Når det gjelder brus, bolleposer og slike ting det er en fast pris på, ser jeg ikke problemet. Men skjønner det jo ang epler og bananer ol da, at det er en uting.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #14 Skrevet 5. februar 2009 ok endelig noe jeg faktisk vet litt om.. har jobbet som ass. butikksjef i dagligvare og hos oss er det helt LOVLIG å drikke opp brusen inni flaska så lange du tar den med til kassa, får den skannet og betaler for den ellerpå!!! er faktisk IKKE uvanlig at forlk gjør det. samme gjelder alle varer man betaler enhetspris for, eller varen allerede er veid fx i ferskvaredisken, slik at det ikke er et spørsmål om hvor mye den skal koste. frukt ol derimot.... alt som det skal betales Kg-pris for, venter man med å spise av før man kommer til kassa. den som sitter der må veie frukt og grønnsaker og vekten regnes automatisk om til rett pris når man anngir hvilken vare det er snakk om. vi sitter faktisk ikke å regner ut prisen selv. det er en masse ekstrajobb for den som sitter i kassa, og varen blir feilregistrert i datasystemet og kommer ikke inn under salgstallene våre som fx "røde epler" men "frukt" fx... om man er heldig. så værsågod å drikk opp brusen, juicen, melka eller isteen. spis av bolleposen, de oppveide karbonadene eller melkesjokoladen... men vent med epler, appelsiner, bananer, smågodt, nøttemix og andre ting som det åpenbart er vektbasert pris på.... å spise av disse før de skal veies er faktisk tyveri... for da kan man jo ikke vite hvor mye de egentlig veide i utgangspunktet og hvor mye varen faktisk skulle ha kostet....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå