Gå til innhold

Trenger veeeeldig farge/interiør konsulering her! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal pynte litt på kjøkkenet vårt fra 82.

Stua vår har liggende panel malt i latte(litt crazy i fargevalget ja, vet det:)) kjøkkenet er i et separat rom i forb. med stua. Ganske stort med spiseplass der. Tenkte å male veggene i samme farge som stua og male skapene i eggehvit. Meeeeeeeeen..... hvilken farge skal jeg ta på flisene over vasken og komfyren? Skal bare male dem som er.

Og en annen ting... Går det an å male benkeplata? Nå er det bøkemønstret laminat (tror jeg). Evnt hvor kan jeg kjøpe en suuuuuperbillig benkeplate? Vi skal uansett pusse opp kjøkkenet ordentlig om noen år, så gidder ikke legge så mye penger i det nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svigermor malte nettopp benkeplata si (fake marmor laminat) og det har så langt gått bra - vet ikke helt hva slags grunnarbeid og maling hun brukte, men forhør deg litt i en malebutikk som har ansatte med litt peiling. Mamma brukte bare hobbyplater i furu som benkeplate da hun gjorde en sparsommelig oppussing hos seg selv, laserte og lakkerte - den har holdt veldig godt til nå i alle fall (2 år siden kanskje).

Flisene over vasken tror jeg jeg ville tatt helt hvite. Har selv eggehvit vegg og kritthvite lister og det skjærer seg ikke her i alle fall :o) Alternativt en farge som er nyansen mørkere enn den du skal ha på veggen. Men er du sikker på at du vil male dem? Husk å gjøre "skikkelig" grunnarbeid da, så du ikke ender opp med avflassa greier etter kort tid, for det er skikkelig stygt i alle fall :o)

Lykke til!!!

Skrevet

Ja, jeg vil male dem. De som bodde her før har mala en og annen med sølvfarge, og fugene er blitt mørke og stygge... Må vaske med fettløselig middel først ja. Holder det i noen år, er jeg fornøyd!

Men hva med en litt knæsj farge på flisene? Siden alt andre går i hvitt liksom?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...