Gjest Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 Hvordan kurerer man det?? Siste ukene river det i meg om jeg bare hører en nordlenning snakke. selv har jeg mista dialekta mi,så det er ingen hjelp i meg... Ordene har jeg i fingrene men ikke i munnen...ka farsken...Utvandra for 20år siden,så det er vel ikke så rart... Fant jo som sagt slekt en dag =D Å nå har jeg funnet "ordbok" fra nord. Jeg leste og tåra rant. Jeg vil hjem...Hjem til mamma og fjæra..Kjenne salt sjøsprut og storm i fleisen(ansiktet).Kjenne huset riste i kastene... Men det er ingen sted å bo.Lite arbeidsplasser der også. Jeg fårt telle ned til ferien.Kun i overkant av 4mnd igjen så er jeg på hjul til midnattsolens land.sukkh
Reveenka Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 Ikke så lett med hjemlegsel, og det er jo ikke bare å flytte på alt heller... Skjøer følelse di godt! Du får sette av laaaag sommerferie i år, da vettu c",) Lite plaster på såret, me.....
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 5. februar 2009 #3 Skrevet 5. februar 2009 Uff da, ikke gøy med hjemlengsel...... selv om jeg ikke vet såååå mye om det, for jeg bor bare 10minutter i bil fra mamma. Men det er som reveenka sier, ikke bare, bare å sette nesa hjemover når det er 20 år siden du bodde der. Ta en skikkelig laaaang ferie i år, sånn at du blir passe lei av å være der:-) Kanskje det hjelper??
♥Snulder Skrevet 5. februar 2009 #4 Skrevet 5. februar 2009 Aldri vært lenger nord enn Trondheim jeg... så jeg vet ikke helt hvordan det er oppover:=) Men det er vondt å føle at man ikke "passer inn" en plass.... lengsel etter det man er vant til og trives med. Når jeg tenker meg om så ville jeg nok ikke ønsket å flytte alt for langt unna her jeg bor nå. Med unntak av når jeg blir pensjonist og emigrerer til varmere strøk da;=)
Gjest Skrevet 5. februar 2009 #5 Skrevet 5. februar 2009 Jeg har kommet meg nå altså...Men savnet etter hjem og familie er så sterkt om dagen.Savner slekta.Kunne gå på besøk til di,få besøk.. Mamma som sitter der nesten hjelpesløs er det verst å tenke på. Men jeg la meg,sov litt og våkna til 39 i feber.så jeg skylder på at jeg er syk.Syk av hjemlengsel i dag ;o) Jeg vet det ikke er et sted å bo for ungene.Er ikke egnet for oss heller.Men sommern er himmelsk der.Nydelig er det. Var en mnd på ferie i fjor.I år blir jeg lengre om jeg kan ja. =))) Er ikke bare å dra dit heller.Er 100 mil dit jeg vokste opp.Så .... Men,snart kommer SOMMERN!!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 5. februar 2009 #6 Skrevet 5. februar 2009 Får helt vondt av deg jeg.....og tenker hvor lettvint jeg selv har det i forhold til mine foreldre. Mamma som stikker innom hver gang noen her er syke og har med blader/bøker, druer og noe godt å bite i. Akkurat som da vi var små:-) Og jeg skjønner godt at du lengter dit, jeg har jo sett bilder og det er virkelig helt fantastisk vakkert!!!! Så er det noe med det å ha noe å glede seg til også da! Vi mennesker er jo laget sånn at det er halve moroa å strekke seg frem mot det vi lengter etter, og når vi først er der og det er over, så går vi litt i kjelleretasjen. Og så er det vel igrunnen bare å planlegge neste trekk:-)
Gjest Skrevet 5. februar 2009 #7 Skrevet 5. februar 2009 Skjønner deg veldig godt jeg ! Har det på samme måte, og det blir egentlig verre med årene. Har hele fam. der oppe, og spes. ovenfor mamma er det sårt, skulle ofte ønske at jeg bare kunne stikke innom, spise middag sammen , eller bare snakke litt.......Så blir det nesten litt intenst når man er der mange dager/uker i strekk, for da bor vi jo oppå hverandre :-) Vi får se frem til de reisene vi får oppover og ellers bruke tlf. flittig. Savner også naturen... men så er det mange positive ting med å bo her nede også, bedre klima bla.
Gjest Skrevet 5. februar 2009 #8 Skrevet 5. februar 2009 Ja det er vakkert.Det er så forbaska vakkert der å.Om det er storm eller stilla.OH,jeg kan ikke forstå at jeg sa ja til å flytte hit egentlig... Men jeg får se på bildene og drømme mens jeg teller ned dagene. Ja vimsa,det blir værre kjenner jeg.Å når jeg vet mamma trenger meg så ble det enda værre.Men det gikk bra med henne da.Vært på sykehuset i dag.Hun ramla jo på nyopperert tå i går ;o) Ble litt intens i fjor med oss også.Men så jobba vi og reparerte,rydda og mala opp,så var vi så slitne at det gikk utrolig bra alikavell,hehe. Mamma ringer opptil 5 ganger om dagen,så jeg får jo på en måte være med i alt.. Klimaet ja.Vintern er jo ikke spesielt morsom der,men det tenker jeg ikke på når jeg lengter dit.hahaha Men sommern...Di grønne fjella,midnattsola,måsan,fjæra....å ein iskalj dokkert....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå