Gjest Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 Hadde et skikkelig ekkelt og usammenhengende mareritt i natt (noe som vel ikke er helt uvanlig for gravide, er i uke 14), var personer som lå for døden, som døde, masse som ikke stemte og jeg måtte heise et flagg på halv stang fordi det gjorde man jo når noe trist skjedde. Med denne drømmen hengende igjen i hode stod jeg opp og gikk på do. Følte en litt sånn ubehagelig følelse av at noe rant og tenkte: "nå blør jeg sikkert". Tørket meg og ganske riktig, masse friskt blod på papiret. Følte som hjertet sulle stoppe opp... Har gått på do flere ganger og det er frisk blod hver gang, men bare på papiret. Synes det var litt mindre nå siste gang. Håper det. Har ikke noe vondt i magen og jeg kjenner jo selv at livmoren vokser + at jeg så levende foster på tidlig UL i uke 11, så sjangsen er vel stor for at alt er bra, men er redd likevel. Den drømmen hjalp ikke akkurat på. Ikke har vi gjort noe som kunne trigge dette heller på en liten stund. Uff, noen som har noen trøstende ord? Venter på at legekontoret skal åpne her, håper å få en time der det kanskje går an å lytte etter hjertelyd eller noe sånt først og fremst. Dette var ikke noe kjekt *snufs*
orkide75 Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 oj.. kan ikke annet enn å gi deg en trøstende klem skjønner godt du er redd, håper du får en skikkelig undersøkelse med ul slik at du kan bli beroliget masse lykke til
Gjest Skrevet 5. februar 2009 #3 Skrevet 5. februar 2009 Hei....det er ganske normalt å drømme mye når man er gravid. Vet ikke helt om jeg vil anbefale deg å dra til legen for å finne fosterlyden, for ofte kan de slite med å finne det så tidlig, og så kan du utsette deg for mer engstelse. Spis en god frokost, ta deg en god varm dusj og få deg skikkelig i gang og få drømmen på avstand heller. Hva så du på tv i går kveld, eller leste du på sengen? Noe på nyhetene du ahr sett eller lest, husk i løpet av en dag så blir vi utsatt for ganske mye og som gravide blir man også mer følsom, mye dukker opp i drømmene igjen, og ofte totlat uten sammenheng. Alt er nok bra med den lille skal du se... klem
Gjest Skrevet 5. februar 2009 #4 Skrevet 5. februar 2009 Ja, jeg vet at det ikke er så lett å finne fosterlyd så tidlig, i tillegg har jeg morkaken foran mot magen tror jeg, men tenkte å prøve det først og så evt prøve å få time til UL. Lege med dopler har jeg 15 min unna, gynekolog med UL er 1,5 time unna... Jeg husker ikke at jeg så noe spesielt skremmende, eller har lest noe, og jeg vektlegger ikke drømmen sånn sett, var mer kombinasjonen. Er det at jeg blør friskt blod i uke 14 tilsynelatene helt uten grunn som gjør meg engstelig... Får håpe alt er bra ja.
Fire småtroll Skrevet 5. februar 2009 #5 Skrevet 5. februar 2009 Jeg har blødd mellom uke 12 og 14 i alle mine fire svangerskap jeg, og har aldri mistet. Med nummer to blødde jeg i flere dager, ikke mye da, men blod på papiret når jeg var på do. Ifølge jormora som jeg bruker er det ikke så unormalt. Alle gangene ble jeg sykemeldt en uke for sikkerhets skyld. Synes du skal ta en tur til legen jeg, min lege og jordmor har aldri hatt problemer med å finne hjertelyden med doppler i uke 14. Lykke til!
Gjest Skrevet 5. februar 2009 #6 Skrevet 5. februar 2009 Blod forstår jeg, men de bør du heller prøve å komme deg til UL uansett. Jeg fossblødde selv i uke 10 med nr 3, da var jeg sikker på at jeg hadde minsta, men den gang ei, klora seg fast der inne.
Gjest Skrevet 5. februar 2009 #7 Skrevet 5. februar 2009 Takk :-) Skal prøve å få tak i legen nå, men har egentlig ikke kontortid i dag ser jeg, så spørs. et ikke om jeg orker å prøve et annet sted, det er såpeglatt føre i dag og langt til neste lege/jm, får heller se det an litt til da tror jeg. Synes blødningene avtar litt også, og jeg vet jo at det ikke er helt unormalt, men blir skremt likevel :-/
Sunshine med småtroll:) Skrevet 5. februar 2009 #8 Skrevet 5. februar 2009 Det samme skjedde meg og jeg ringte føden og de sa at skjer det over flere dager + at det skulle være "svart" blod så måtte jeg ta kontakt. Blødde litt sånn nå og da et par uker men hadde bare friskt blod og det var ingenting som var feil:) Men er du urolig anbefaler jeg deg å ta en telefon til føden eller fastlege:)
Gjest Skrevet 5. februar 2009 #9 Skrevet 5. februar 2009 Jeg føler meg litt roligere nå, men tror jeg tar det helt med ro i dag uansett, har ringt jobben og sagt jeg ikke kommer. Problemet mitt er bare at både fastlege, føden og gynekolog er ca 1,5 times kjøring unna. På normalt føre. I dag er det såpeglatt ute. Har lite lyst å ta en lang tur i dag vis det uansett ikke er noe som kan gjøres liksom. Legen her jeg bo har jeg ikke klart å få tak i enda, men skal prøve igjen.
Gjest Skrevet 5. februar 2009 #10 Skrevet 5. februar 2009 krysser fingre for deg og håper at alt er bra. oppdater etterhvert!
Gjest Skrevet 5. februar 2009 #11 Skrevet 5. februar 2009 Var nesten ikke noe blod nå sist jeg var på toalettet, så da tror jeg at jeg kan puste lettet ut. Sikkert bare et sprengt blodkar eller noe sånt, men guri så ekkelt! Har blødd tidligere i svangerskapet og de andre gangene også, men da har det vært tidlig og pga blodansamlinger osv. Nå vet jeg ikke hvorfor og synes det var mye i dag tidlig. Får ikke tak i lege her jeg bor, hun har fri til mandag, så ser det an litt til før jeg evt ringer fastlegen som er 1,5 time unna.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 5. februar 2009 #12 Skrevet 5. februar 2009 men du sier at du tror morkaka ligger forran på magen? da må du regne med å blø slik gjevning gjennom svangerskapet! Det er helt normalt!
Gjest Skrevet 5. februar 2009 #13 Skrevet 5. februar 2009 Hvorfor det? Jeg hadde morkake foran på magen med nr 2 også og blødde bare litt i starten med ham, ikke utover i svangerskapet. Derimot fikk jeg beskjed om at jeg kunne blø endel når morkaken lå foran åpningen en stund med nr 3.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 5. februar 2009 #14 Skrevet 5. februar 2009 er ikke helt sikker, men jeg blødde en del med mi frem til uke 14. Fikk da beskjed av legen at det ikke var usansynlig at morkaka lå forran. Forstod det sånn at når den lå bak ville blødninger bli sugd opp i fra vevet, mens når den lå forran så var det forterer at noe blod rant ut før det ble sygd opp. er ikke sikker på dette altså, men høres jo ikke usansynlig ut?
Gjest Skrevet 5. februar 2009 #15 Skrevet 5. februar 2009 Kan godt være det. Får håpe det er noe sånt :-)
Leirha Skrevet 5. februar 2009 #16 Skrevet 5. februar 2009 Uffda, stakkars, jeg vet så godt hvordan du har det. Jeg har slitt med slike mareritt siden jeg var liten, sånn som gir en ekkel følelse i kroppen, det sitter så i hele dagen, gjerne lenger også. Heldigvis for deg at det skyldes graviditeten, og at du ikke som meg har det ellers. Det er pyton, helt dritt! Drømte igår at jeg hadde 4 barn (jeg har 2) hvor en og en av de ble kidnappet, og 3 av de drept på grusomme måter. Jeg lette etter de gjennom hele drømmen, jeg kom alltid for sent... Og det endte hver gang med at eg så de ble drept, den ene lille jenten kastet de utfor en byggning, de andre skal jeg ikke fortelle om så fæle var de. Da jeg våknet gråt jeg, det var hekt forferdelig! Selvom ingen av mine egentlige barn var med i drømmen, så hadde jeg samme følelse for de jeg drømte om, jeg virkelig fikk kjenne på de verste følelser. Så det satt i, skal love!! Men jeg har lært meg gjennom årene å distansere meg fra de drømmene, jeg må jo det, kan ikke ha det slik resten av livet. Jeg har alltid drømt mye, men aldri en fin drøm, aldri. Og da jeg var gravid ble det jo bare verre, uff... En jul da jeg var liten ønsket jeg meg en ding som kunne fjerne drømmesenteret mitt i hjernen so jeg sa... Jeg var vel 6år den gang. Men, det fikk jeg ikke.
Gjest Skrevet 5. februar 2009 #17 Skrevet 5. februar 2009 Jeg krysser fingrene for deg, dette går nok bra! Det er langt i fra sikkert at det er en truende abort på gang, feks kan det bare være et blodkar i skjeden som har bristet, feks ved sex. Jeg tror dette går helt fint, jeg! =)
Midtpunktene mine og meg Skrevet 5. februar 2009 #18 Skrevet 5. februar 2009 jrg blødde jevnt og truttf fra uke 4- 13. og igjen i uke 18. ingen logist forklaring på det, som de kunne komme med hvertfall. i uke 18 var det en lege som konkluderte litt med at jeg hadde morkake som lå ganske inntil åpningen, så når den flyttet på seg så kunne det forårsake en liten blødning! så det kan jo være sånn. ellers har jeg opplevd noen ganger denne gangen å få blod på papiret, men når jeg har tatt speilet for å titte så har det vist seg å være en liten rift som har hvert grunnen. noen ganger har det kommet ganske masse også, men aldri kommet i trusen. har du sjekket? hadde det sist gang for en uke siden faktisk og jeg var sikkert på at det kom fra inni der, men det var bare en litt stor rift. og papiret ble nesten helt rødt av det.... ellers så krysserjeg fingrene for deg:) alt er sikkert bra, siden det stopper opp litt.
Gjest Skrevet 5. februar 2009 #19 Skrevet 5. februar 2009 Er nettopp det, er endel dager siden sist vi hadde sex, ikke har jeg løftet tungt heller (utover 1,5 åringen, men han løfter jeg jo hver dag). Så skjønner ikke helt hva det skyldes. Så ut for å stoppe opp i sted, men nå er det mer igjen, men kun på papiret da. Vet ikke helt hva jeg skal ta meg til egentlig. Antagelig er alt ok, men vanskelig å slå seg til ro med det. Vet av erfaring at å ringe til lege stort sett medfører følgende beskjed: "Du er jo så kort på vei, så vi kan jo ikke gjøre noe uansett...", og vet jo at dette stemmer, men likevel. Vurderer å ta kjøreturen likevel for å se om de i det minste kan lytte etter hjertelyd et sted.
Gjest Skrevet 5. februar 2009 #20 Skrevet 5. februar 2009 Er ingen rift (desverre) og blødningen har økt litt igjen nå :-( Ser det kommer litt ned i do, men ikke i truseinnlegget mellom besøkene. Er liksom litt utvannet rødt på fargen (beklager detlajer), så er friskt blod. Prøvde å ringe gynekologen jeg var til sist, men de åpner ikke før kl 12.
Midtpunktene mine og meg Skrevet 5. februar 2009 #21 Skrevet 5. februar 2009 synes du skal ta deg den kjøreturen jeg. så slipper du å gå å gruble:( ikke noe godt det... nå er det litt mindre biler ute også, så det erjo en greit tid å kjøre på da. ta med deg en fin cd eller sett på radioen så går det fort å kjøre.... lykke til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå